Chociaż koreański sedan nie jest najpopularniejszym modelem na naszym rynku warto odnotować zmiany w jego konstrukcji. To kolejny Hyundai w ostatnich miesiącach, który przeszedł modernizację.
Elantra obecnej generacji została zaprezentowana w 2016 roku. Zaledwie dwa lata kazali nam czekać konstruktorzy, aby zobaczyć pierwsze zmiany w aucie. Jest ich sporo już na pierwszy rzut oka. Przód auta nie przeszedł modernizacji – w zasadzie został on całkowicie zmieniony. Okrągłe kształty zamieniły ostre linie. Światła są teraz trójkątne, nowa jest poza tym maska, atrapa chłodnicy oraz światła przeciwmgielne. Do tego należy dodać nowy zderzak. Z tyłu zmiany są mniej drastyczne, ale nadal zauważalne – poza nowymi lampami największą zmianą jest nowa klapa bagażnika, bowiem znajdująca się do tej pory na niej tablica rejestracyjna została przeniesiona na zderzak. Podobny zabieg ostatnio wykonano w zmodernizowanym modelu i20.
We wnętrzu największa zmiana dotyczy zastosowanych technologii. Standardem będzie teraz 5-calowy wyświetlacz połączony z radiem, opcją zaś 8-calowy z nowym systemem info-rozrywki AVN 5.0. Kierowcę będą w wyższych wersjach wyposażenia wspierać asystenci: kolizji, pasa ruchu, monitorowania ruchu pieszych, blokady drzwi w razie wykrycia nadjeżdżającego pojazdu czy martwego pola w lusterkach. Oznacza to, że Hyundai odmładzając swoją gamę modelową stawia na dużą ilość nowych technologii, niekoniecznie zaś na…
…silniki. Jak wynika z podanych przez Koreańczyków informacji na razie nie są planowane zmiany w gamie jednostek napędowych Elantry. Oznacza to, że póki co klienci będą mogli zamówić auto z dwulitrowcem o mocy 147 koni mechanicznych lub doładowanym silnikiem 1.4 o mocy 128 koni.
Zmodernizowana Elantra w salonach pojawi się późną jesienią tego roku.
Tagi: elantra, elantra fl, facelift, facelifting, hyundai, hyundai elantra, hyundai elantra fl, nowa elantra, nowy hyundai