To ważna informacja także dla klientów z Polski, bowiem w zeszłym roku najpopularniejszymi samochodami dostawczymi w Polsce były właśnie te marki Renault.
We wrześniu w Europie zaczynają obowiązywać nowe normy emisji spalin dla samochodów dostawczych. To wyjaśnia ostatni wysyp nowości w tym segmencie, jednocześnie tłumaczy także modernizację Mastera. Będący już od kilku lat na rynku dostawczak Renault doczekał się jednak nie tylko zmodernizowanego silnika diesla, ale także nowinek technologicznych na pokładzie.
Mastera po liftingu łatwo odróżnicie od „starej” wersji po zupełnie nowym pasie przednim. Ogromny, chromowany grill nabrał teraz kształtu typowego dla modeli Renault, podobnie jak światła do jazdy dziennej LED w kształcie litery C. Poza tym Master będzie teraz dostępny ze światłami full LED i nowym kolorem nadwozia Urban Grey.
Pod nową maską znajdziemy stary silnik 2.3 dCi. Nie oznacza to jednak, że w jednostce napędowej nie wprowadzono zmian. Motor będzie teraz generować maksymalnie 180 koni mechanicznych (o 10 więcej niż w dotychczas najmocniejszej odmianie) i aż 400 Nm momentu obrotowego. Jednostka będzie zgodna z normą emisji EURO 6d-TEMP i – jak zapewnia Renault – średnie zużycie paliwa ma spaść o 1 l/100 km. Nadal w ofercie będzie dostępna wersja elektryczna oznaczona symbolem Z.E., której realny zasięg ma wynosić 120 kilometrów.
Największą przemianę, niczym w programie „Nasz nowy dom” przeszło wnętrze Mastera. Kokpit jest zupełnie nowy i w zasadzie trudno znaleźć w nim elementy ze „starej” wersji. Na pokładzie Mastera poza nowym wykończeniem kabiny znajdą się także systemy wspomagające kierowcę. Należą do nich czujniki informujące o pojazdach znajdujących się w martwym polu, nowy system wspomagania parkowania tyłem, przednie czujniki parkowania oraz asystent jazdy przy silnym wietrze. Ten ostatni będzie automatycznie włączać się przy prędkości 70 km/h i zdaniem producenta ma o 50% redukować zmiany kierunku jazdy samochodu.
Renault Master po kuracji odmładzającej powinien trafić do salonów już we wrześniu tego roku, dostępnych będzie aż 350 konfiguracji samochodu.
Tagi: bus, dci, dostawczak, lcv, master, nowe renault, nowe renault master, nowość, premiera, Renault, renault master, renault master fl, turbo