Czy istnieje jeden uniwersalny przepis na hot hatcha? Tego typu auta znajdują sobie wielu wielbicieli – są szybkie, dają wielką frajdę z jazdy, a przy okazji nie tracą funkcjonalności miejskiego auta. Taka uniwersalność zawsze będzie w cenie.
Mogłoby się wydawać, że nie ma producenta, który znałby się na tym lepiej niż Volkswagen. Dla wielu pierwsze skojarzenie z określeniem “hot hatch” to krótki symbol – GTI. Mieliśmy okazję już się o tym przekonać testując mocnego Golfa, teraz pora na coś mniejszego, ale na papierze wcale nie mniej dziarskiego od większego brata. Czy jednak Volkswagen Polo GTI także niesie w sobie wszystkie cechy miejskiej wyścigówki? To sprawdzi dla Was Maciek, specjalnie dla Project Automotive i AutoKult.pl – zapraszamy.
Nudne technikalia
Serce: 1.8 - benzynowy, turbodoładowany, wtrysk bezpośredni
Skrzynia biegów: 6-biegowa manualna
Napęd: przód
Liczba i układ cylindrów: 4, rzędowy
Pojemność: 1798 cm3
Moc: 192 KM (141 kW), przy 4200 obr./min
Moment obrotowy: 320 Nm przy 1400 obr./min
Prędkość maksymalna: 236 km/h
Sprint 0-100km/h 6,7 s
Wydychanie CO2 139 g/km
Hamulce (przód/tył) tarczowe wentylowane/tarczowe
Struktura zawieszenia (przód/tył) kolumny McPhersona/wielowachaczowe
Rozmiar opon 215/40 R17
Gwarancja mechaniczna: 2 lata/100 tysięcy kilometrów; na lakier: 3 lata; perforacyjna: 12 lat
Jak duże?
Długi? 3983 mm
Szeroki? 1682 mm
Wysoki? 1450 mm
Rozstaw osi 2468 mm
Ile drzwi? 5
Ile miejsc? 5
Ciężki? 1272 kg
Ładowność 449 kg
Bagażnik: 204 l
Średnica zawracania: 10,9 m
Pojemność baku: 45 l
A ile to kosztuje?
Baza: 42 890 zł (1.0, Start)
Cena bazowa naszego egzemplarza: 77 240 PLN (GTI 1.8 TSI BlueMotion Technology)
Cena prezentowanego egzemplarza: 99 250 PLN
Co dostajemy w bazowej wersji?
Zewnątrz
- Dodatkowa para drzwi z elektrycznie sterowanymi szybami z tyłu
- Obudowy lusterek i klamki lakierowane w kolorze nadwozia
- Oznaczenie "GTI"
- Obręcze ze stopu metali lekkich "Parabolica" 7,5J/17
- Opony 215/40 R17
- Zderzaki lakierowane w kolorze nadwozia z chromowaną osłoną chłodnicy
- Śruby kół z zabezpieczeniem antykradzieżowym]
- Lusterka zewnętrzne elektrycznie ustawiane i podgrzewane
Wewnątrz
- Deska rozdzielcza z miękką górną powierzchnią wykonaną w technologii Slush
- Dywaniki materiałowe z przodu i z tyłu
- Dźwignia hamulca ręcznego obszyta skórą
- Fotel kierowcy i pasażera, z regulacją wysokości
- Fotele przednie sportoweie
- Gałka zmiany biegów w kolorze aluminium
- Gniazdo 12 V w konsoli środkowej
- Isofix - przygotowanie do montażu dwóch fotelików dziecięcych na zewnętrznych siedzeniach z tyłu
- Kanapa tylna i oparcie składane asymetrycznie
- Kierownica 3-ramienna, multifunkcyjna, obszyta skórą, wstawki dekoracyjne z aluminium
- Kieszenie w oparciach siedzeń przednich
- Lampki do czytania, 2 z przodu, 1 z tyłu
- Lusterka "make-up" w osłonach przeciwsłonecznych po stronie kierowcy i pasażera, podświetlane
- Nakładki na pedały, aluminiowe
- Podsufitka w kolorze czarnym
- Podłokietnik z przodu ze schowkiem i składanym uchwytem na kubek z tyłu
- Półka nad przestrzenią bagażową
- Schowek po stronie pasażera z funkcją chłodzenia
- Szuflada pod fotelem kierowcy i pasażera
- Tapicerka siedzeń "Sport"
- Wstawki wykończeniowe wnętrza - "Chrom matt"
Bezpieczeństwo i prowadzenie
- Asystent podjazdu
- Centralny zamek, zdalnie sterowany
- ESP - system stabilizacji toru jazdy wraz z ASR, ABS, EDS, MSR, asystentem siły hamowania i podjazdu
- Isofix - przygotowanie do montażu dwóch fotelików dziecięcych na zewnętrznych siedzeniach z tyłu
- Koło zapasowe, stalowe, dojazdowe
- Poduszki powietrzne przednie, dla kierowcy i pasażera
- Reflektory przeciwmgielne, z przodu, z funkcją statycznego doświetlania zakrętów
- Sygnalizacja niezapiętych pasów z przodu
- Sygnalizacja spadku ciśnienia w oponach
- System rozpoznający zmęczenie kierowcy
- Wspomaganie układu kierowniczego, elektromechaniczne
- XDS - blokada mechanizmu różnicowego
- Zabezpieczenie antykradzieżowe (Immobiliser)
- System Start-Stop z odzyskiwaniem energii przy hamowaniu
- Poduszki powietrzne boczne z przodu, o z zwiększonej pojemności chroniące także głowę (Typu Thorax)
Elektronika i bajery
- Komputer pokładowy MFA Plus
- Klimatyzacja z regulacją manualną - "Climatic"
- System radiowy "Composition Touch"
Co dostajemy dodatkowo w testowanej wersji?
Zewnątrz
- Panoramiczny dach szklany, elektrycznie otwierany
- Pakiet "Drogowy"
- Reflektory LED
- Szyba tylna oraz boczne tylne dodatkowo przyciemniane
Wewnątrz
- Volkswagen R GmbH
Bezpieczeństwo i prowadzenie
- Tempomat
- Pakiet "Czujnik deszczu"
- Kurtyny powietrzne dla pasażerów z przodu i z tyłu
Elektronika i bajery
- Klimatyzacja z regulacją automatyczną - "Climatronic"
- System nawigacji satelitarnej "Discover Media"
- Car-Net - dostęp do mobilnych usług Online za pośrednictwem telefonu (bezpłatnie
przez trzy lata)
- System radiowy "Composition Media"
- Karta SD z mapą Europy
- System "Rear Assist" - kamera cofania
- Podłączenie telefonu komórkowego za pośrednictwem Car-Net
Kilometrówka
Ile przejechaliśmy? 1854 km
Tagi: gti , polo , Test , volkswagen , Volkswagen , wideo