Project Automotive

jeździmy samochodami

Testy Wideo

Volvo XC90 D5 AWD 235 KM R-Design – test

Dawno nie było takiej rewolucji w obrębie jednej marki, jaka miała miejsce niedawno w Volvo. A wszystko zaczęło się od tego auta – flagowego SUVa XC90.

Skala inwestycji w nowy model jest potężna, ale nie powinno to dziwić, bo od podstaw zaprojektowano niemal wszystko. Efektem tego jest przede wszystkim zupełnie odmieniony wizerunek marki, która z drugiego planu może przebić się na pozycję producenta rozdającego karty. O fascynującym Volvo XC90 opowie Wam Marcin.

 


Volvo-XC90-D5-R-Design-01 Volvo-XC90-D5-R-Design-06 Volvo-XC90-D5-R-Design-04 Volvo-XC90-D5-R-Design-07 Volvo-XC90-D5-R-Design-02 Volvo-XC90-D5-R-Design-03 Volvo-XC90-D5-R-Design-08 Volvo-XC90-D5-R-Design-11 Volvo-XC90-D5-R-Design-09 Volvo-XC90-D5-R-Design-10 Volvo-XC90-D5-R-Design-17 Volvo-XC90-D5-R-Design-16 Volvo-XC90-D5-R-Design-12 Volvo-XC90-D5-R-Design-13 Volvo-XC90-D5-R-Design-14 Volvo-XC90-D5-R-Design-19 Volvo-XC90-D5-R-Design-22 Volvo-XC90-D5-R-Design-24 Volvo-XC90-D5-R-Design-20 Volvo-XC90-D5-R-Design-21 Volvo-XC90-D5-R-Design-25 Volvo-XC90-D5-R-Design-28 Volvo-XC90-D5-R-Design-29 Volvo-XC90-D5-R-Design-31 Volvo-XC90-D5-R-Design-32 Volvo-XC90-D5-R-Design-34 Volvo-XC90-D5-R-Design-18 Volvo-XC90-D5-R-Design-15


Technikalia

Serce:D5 - wysokoprężny, turbodoładowany
Skrzynia biegów:Geartronic - automatyczna, 8-biegowa
Napęd:na cztery koła
Liczba i układ cylindrów:R4
Pojemność:1969 cm3
Moc:235 KM przy 4250 obr./min
Moment obrotowy:480 Nm przy 1750-2250 obr./min
Prędkość maksymalna:220 km/h
Sprint 0-100km/h7,8 s
Spalanie (dane producenta):
Nasza średnia:
6,2 / 5,4 / 5,7 l/100 km
9,0/7,0/8,0 l/100 km
Miasto / trasa / średnie
Wydychanie CO2149 g/km
Hamulce (przód/tył)tarczowe wentylowane/tarczowe wentylowane
Struktura zawieszenia (przód/tył)kolumny McPhersona/niezależne wielowahaczowe
Rozmiar opon275/45 R20
Gwarancjamechaniczna: 2 lata; perforacyjna: 12 lat

Jak duże?

Długi?4950 mm
Szeroki?2008 mm
Wysoki?1776 mm
Rozstaw osi:2984 mm
Ile drzwi?5
Ile miejsc?7
Ciężki?2078 kg
Ładowność:672 kg
Bagażnik:314 l (wersja 7-osobowa, max. 1868 l)
Średnica zawracania:11 m
Pojemność baku:71 l

A ile to kosztuje?

Cena bazowa:258 100 PLN (D4 FWD Momentum)
Cena testowanej wersji:294 900 PLN
Cena testowanego egzemplarza:374 110 PLN

Kilometrówka

Ile przejechaliśmy?1672 km

Możliwość komentowania została wyłączona.

Dawniej chciał być kolejarzem, ale że na kolei strajkowano, a w pociągach śmierdziało, przerzucił się na motoryzację. Wielbiciel brzmienia klasycznych V12tek, wysokoobrotowych V8mek, oraz pieczonej pizzy.