Dawno nie było takiej rewolucji w obrębie jednej marki, jaka miała miejsce niedawno w Volvo. A wszystko zaczęło się od tego auta – flagowego SUVa XC90.
Skala inwestycji w nowy model jest potężna, ale nie powinno to dziwić, bo od podstaw zaprojektowano niemal wszystko. Efektem tego jest przede wszystkim zupełnie odmieniony wizerunek marki, która z drugiego planu może przebić się na pozycję producenta rozdającego karty. O fascynującym Volvo XC90 opowie Wam Marcin.
Technikalia
| Serce: | D5 - wysokoprężny, turbodoładowany |
| Skrzynia biegów: | Geartronic - automatyczna, 8-biegowa |
| Napęd: | na cztery koła |
| Liczba i układ cylindrów: | R4 |
| Pojemność: | 1969 cm3 |
| Moc: | 235 KM przy 4250 obr./min |
| Moment obrotowy: | 480 Nm przy 1750-2250 obr./min |
| Prędkość maksymalna: | 220 km/h |
| Sprint 0-100km/h | 7,8 s |
| Spalanie (dane producenta): Nasza średnia: | 6,2 / 5,4 / 5,7 l/100 km 9,0/7,0/8,0 l/100 km Miasto / trasa / średnie |
| Wydychanie CO2 | 149 g/km |
| Hamulce (przód/tył) | tarczowe wentylowane/tarczowe wentylowane |
| Struktura zawieszenia (przód/tył) | kolumny McPhersona/niezależne wielowahaczowe |
| Rozmiar opon | 275/45 R20 |
| Gwarancja | mechaniczna: 2 lata; perforacyjna: 12 lat |
Jak duże?
| Długi? | 4950 mm |
| Szeroki? | 2008 mm |
| Wysoki? | 1776 mm |
| Rozstaw osi: | 2984 mm |
| Ile drzwi? | 5 |
| Ile miejsc? | 7 |
| Ciężki? | 2078 kg |
| Ładowność: | 672 kg |
| Bagażnik: | 314 l (wersja 7-osobowa, max. 1868 l) |
| Średnica zawracania: | 11 m |
| Pojemność baku: | 71 l |
A ile to kosztuje?
| Cena bazowa: | 258 100 PLN (D4 FWD Momentum) |
| Cena testowanej wersji: | 294 900 PLN |
| Cena testowanego egzemplarza: | 374 110 PLN |
Kilometrówka
| Ile przejechaliśmy? | 1672 km |
































Możliwość komentowania została wyłączona.