Volvo niektórym wciąż jeszcze może historycznie kojarzyć z się dużymi, nieco topornymi autami. Patrzymy jednak na to auto i nie widzimy w nim nic wpisującego się w tę definicję.
V40 jest zgrabne, stylowe, nie przechodzi obok panujących trendów, a pod spodem skrywa interesującą technikę. Czy w tym wszystkim mieści się nowa filozofia Volvo? Z V40 T4 zmierzył się Janek.
Technikalia
Serce: | 2.0 T4 - benzynowy, turbodoładowany |
Skrzynia biegów: | automatyczna, 6-cio biegowa |
Napęd: | na przednie koła |
Liczba i układ cylindrów: | 4, rzędowy |
Pojemność: | 1969 cm3 |
Moc: | 190 KM (140 kW), przy 4700 obr./min |
Moment obrotowy: | 300 Nm przy 1300-4000 obr./min |
Prędkość maksymalna: | 210 km/h |
Sprint 0-100km/h | 6,9 s |
Spalanie (dane producenta): Nasza średnia: | 7,2 / 4,6 / 5,5 l/100 km 8,5 / 6,5 / 7,5 l/100 km Miasto / trasa / średnie |
Wydychanie CO2 | 128 g/km |
Hamulce (przód/tył) | tarczowe wentylowane/tarczowe |
Struktura zawieszenia (przód/tył) | kolumny McPhersona/wielowahaczowe |
Rozmiar opon | 225/40 R18 |
Gwarancja | mechaniczna: 2 lata; perforacyjna: 12 lat |
Jak duże?
Długi? | 4370 mm |
Szeroki? | 1857 mm |
Wysoki? | 1421 mm |
Rozstaw osi: | 2647 mm |
Ile drzwi? | 5 |
Ile miejsc? | 5 |
Ciężki? | 1481 kg |
Ładowność: | 494 kg |
Bagażnik: | 324 l |
Średnica zawracania: | 10,8 m |
Pojemność baku: | 62 l |
A ile to kosztuje?
Cena bazowa: | 99 900 PLN (Kinetic , T3 2.0 152 KM) |
Cena testowanej wersji: | 118 900 PLN (Inscription, T4 2.0 190 KM) |
Cena testowanego egzemplarza: | około 165 000 PLN |
Co dostajemy w testowanej wersji?
- Elektrycznie składane lusterka zewnętrzne z kierunkowskazami LED i oświetleniem podłoża - Czarne listwy wokół szyb bocznych - Felgi 16-calowe aluminiowe - Przyciemnione szyby - Podwójna końcówka wydechu | - Trójramienna kierownica z aluminiowym wykończeniem - Ozdobna listwa progowa - Skórzana dźwignia zmiany biegów z aluminiowym wykończeniem - Oświetlone przestrzenie na nogi - Dywaniki tekstylne - Fotel pasażera z regulacją odcinka lędźwiowego i wysokości - Sterowanie audio z kierownicy - Klimatyzacja dwustrefowa - Układ szybkiego rozgrzewania wnętrza - Podświetlany schowek na rękawiczki - Uchwyt na bilety parkingowe - Dodatkowe gniazdo 12 V w tylnej części konsoli centralnej | - Tempomat - Czujnik deszczu - Automatycznie przyciemniane lusterko wsteczne - Zawieszenie Dynamic - City Safety - 7 poduszek powietrznych - Poduszka powietrzna pieszego - DSTC, SIPS, WHIPS, ABS, EBL, EBA - Oświetlenie asekuracyjne Home Safe - Alarm Volvo Guard - Immobiliser ze zmiennym kodem - ISOFIX x2 z tyłu |
- Pakiet Czystego Wnętrza (CZIP) - układ recyrkulacji powietrza, spełniający wymogi Szwedzkiego Stowarzyszenia ds. Astmy i Alergii - Komputer pokładowy |
Co dokupiono do naszego egzemplarza?
- Reflektory przednie LED - Układ oczyszczania lamp przednich | - Dodatkowy pakiet oświetlenia | - Road Sign Info - Active High Beam - Collision Warning - Driver Alert Control - Układ wspomagający parkowanie tyłem |
- Sensus Connect z audio High Performance - 8-calowy wyświetlacz zegarów TFT |
Kilometrówka
Ile przejechaliśmy? | 856 km |
Tagi: 190 KM, 2016, facelifting, kompakt, momentum, T4, Test, v40, v40 fl, v40 t4, volvo, volvo v40, volvo-test, wideo