Myślisz „auto kompaktowe”, mówisz „Volkswagen Golf”. Myślisz „auto rodzinne”, mówisz „kombi”. Myślisz „oszczędny silnik”, mówisz „diesel”. Dodajmy to do siebie, by otrzymać Volkswagena Golfa Variant z silnikiem TDI. Ale czy spełnia on te wymagania?
Golf wydaje się od lat nie zmieniać, bez względu na rozwój konkurencji i mijające czasy. Sztandardowy niemiecki kompakt przeszedł jednak drobną modernizację, ale czy to wystarczy, by dalej walczyć o najwyższe cele w tym segmencie? Z popularnym Volkswagenem zmierzył się Janek.
Technikalia
Serce: | 2.0 TDI - wysokoprężny, turbodoładowany |
Skrzynia biegów: | automatyczna, dwusprzęgłowa DSG, 7-biegowa |
Napęd: | na przednie koła |
Liczba cylindrów i układ cylindrów: | 4, rzędowy |
Pojemność: | 1968 cm3 |
Moc: | 150 KM (110 kW) przy 3500-4000 obr./min |
Moment obrotowy: | 340 Nm przy 1750-3000 obr./min |
Prędkość maksymalna: | 216 km/h |
Sprint 0-100km/h: | 8,9 s |
Spalanie (dane producenta): | 5,4 / 4,1 / 4,6 l/100 km Miasto / trasa / średnie |
Wydychanie CO2: | 120 g/km |
Hamulce (przód/tył): | tarczowe wentylowane/tarczowe |
Struktura zawieszenia (przód/tył): | kolumny McPhersona/wielowahaczowe |
Rozmiar opon: | 225/45 R17 |
Gwarancja | mechaniczna: 2 lata; na lakier: 3 lata; perforacyjna: 12 lat |
Jak duże?
Długi? | 4567 mm |
Szeroki? | 1799 mm |
Wysoki? | 1467 mm |
Rozstaw osi: | 2620 mm |
Ile drzwi? | 5 |
Ile miejsc? | 5 |
Ciężki? | 1454 kg |
Ładowność: | 611 kg |
Bagażnik: | 605 l |
Średnica zawracania: | 10,9 m |
Pojemność baku: | 50 l |
A ile to kosztuje?
Cena bazowa: | 72 390 PLN (Trendline 1.0 TSI 85 KM) |
Cena testowanej wersji: | 116 190 PLN |
Cena testowanego egzemplarza: | 167 420 PLN |
Co dostajemy w bazowej wersji?
- Obudowy lusterek i klamki lakierowane w kolorze nadwozia - Listwy na osłonie wlotu powietrza do chłodnicy, chromowane - Relingi dachowe, czarne - Reflektory przeciwmgielne, z przodu, z funkcją statycznego doświetlania zakrętów | - Szyby elektrycznie sterowane z przodu i tyłu - Parcie tylnej kanapy dzielone (60/40), podłokietnik, miejsce na napoje, otwór do przewożenia długich przedmiotów - Oświetlenie przestrzeni wokół nóg z przodu - Oświetlenie ambiente - Regulacja odcinka lędźwiowego dla siedzeń przednich - Kierownica 3-ramienna, multifunkcyjna, obszyta skórą - Podłokietnik z przodu regulowany na wysokość, ze schowkiem oraz dwoma nawiewami powietrza dla pasażerów z tyłu - Wstawki wykończeniowe wnętrza "Piano Black" - Tapicerka siedzeń z mikrofibry "Art Velours" - Fotel kierowcy i pasażera, z regulacją wysokości - Gniazdo 12 V w bagażniku - Szuflada pod fotelem kierowcy i pasażera - Fotel kierowcy i pasażera, sportowy | - Pakiet Czujnik deszczu - Poduszki powietrzne czołowe oraz boczne dla kierowcy i pasażera z przodu - ESP - system stabilizacji toru jazdy wraz z ASR, ABS, EBV, MSR i asystentem podjazdu - XDS - blokada mechanizmu różnicowego - System wykrywający pieszych - Funkcja automatycznego włączania świateł oraz funkcja Coming Home - Asystent podjazdu - System rozpoznający zmęczenie kierowcy - Sygnalizacja spadku ciśnienia w oponach - Koło zapasowe, stalowe - Kurtyny powietrzne dla pasażerów z przodu i z tyłu - System Start-Stop z odzyskiwaniem energii przy hamowaniu - Czujnik deszczu - Centralny zamek, zdalnie sterowany |
- 4 głośniki - Komputer pokładowy "Premium" z kolorowym wyświetlaczem TFT - Radio "Composition Colour" - Gniazdo 12 V w konsoli środkowej |
Co dostajemy dodatkowo w testowanej wersji?
- Pakiet R-Line Exterieur i Interieur - Obręcze aluminiowe Marseille 7,5J x 18 - Reflektory LED Top z dynamicznym i statycznym doświetlaniem zakrętów - Lusterka zewnętrzne, elektrycznie składane - Przednia szyba podgrzewana bezprzewodowo i odbijająca promienie podczerwone | - Dach szklany panoramiczny - Pakiet Komfort - Pakiet R-Line - Pakiet Zimowy - Szyba tylna oraz boczne tylne dodatkowo przyciemniane | - Zawieszenie z adaptacyjną regulacją DCC - Autoalarm z niezależnym zasilaniem (Back-up-Horn), funkcją dozoru wnętrza i czujnikiem przechyłu - System Park Assist wspomaganie parkowania - Aktywny system ochrony pasażerów PreCrash - System "Rear Assist" - kamera cofania - Koło zapasowe, dojazdowe 18" |
- Car-Net - dostęp do mobilnych usług Online za pośrednictwem telefonu (bezpłatnie przez trzy lata) - System Volkswagen Media Control z systemem App-Connect - System nawigacji satelitarnej Discover Pro - System dźwięku - "Dynaudio Excite" sound system (400 Watt) - Aktywny wyświetlacz wielofunkcyjny na tablicy zegarów "Active Info Display" - Funkcja obsługi głosowej - System "Keyless Access" - bezkluczykowy dostęp i uruchamianie pojazdu - Tuner cyfrowy DAB+: funkcja odbioru programów radiowych w formie cyfrowej - Instalacja telefoniczna Business |
Kilometrówka
Ile przejechaliśmy? | 775 km |
Tagi: 2.0 tdi, 2017, automat, diesel, dsg, facelift, film, fl, golf, golf variant, highline, kombi, lifting, r-design, TDI, Test, variant, Volkswagen, volkswagen, volkswagen golf, vw, wideo