Subaru jest jednym z pionierów segmentu uterenowionych kombi i mimo, że w ofercie tej marki można znaleźć solidnego SUVa, to Japończycy wciąż stawiają na tę niezbyt popularną klasę. To już piąta generacja modelu, wcześniej nierozerwalnie związanego z mniej dzielnym Legacy, a od pewnego czasu funkcjonującego już samodzielnie, jako Subaru Outback.
Choć motoryzacyjne trendy zdecydowanie wskazują na SUVy to jednak ci, którzy mają dość spore, sprecyzowane wymagania, także znajdą coś dla siebie. Zwłaszcza jeśli cenią wszechobecny charakter marki, o którym po raz kolejny powie Wam Maciek.
Technikalia
Serce: | 2.5i - benzynowy, wolnossący |
Skrzynia biegów: | automatyczna, bezstopniowa Lineartronic |
Napęd: | na cztery koła (Symmetrical AWD) |
Liczba i układ cylindrów: | 4, bokser |
Pojemność: | 2498 cm3 |
Moc: | 175 KM (129 kW), przy 5800 obr./min |
Moment obrotowy: | 235 Nm przy 4000 obr./min |
Prędkość maksymalna: | 210 km/h |
Sprint 0-100km/h | 10,2 s |
Spalanie (dane producenta): Spalanie (nasza średnia): | 8,7 / 6,0 / 7,0 l/100 km 11,0 / 8,0 / 9,5 Miasto / trasa / średnie |
Wydychanie CO2 | 161 g/km |
Hamulce (przód/tył) | tarczowe wentylowane/tarczowe |
Struktura zawieszenia (przód/tył) | kolumny McPhersona/dwuwahaczowe |
Rozmiar opon | 225/60 R18 |
Gwarancja | mechaniczna: 3 lata/100 tysięcy kilometrów; na lakier: 3 lata; perforacyjna: 12 lat |
Jak duże?
Długi? | 4815 mm |
Szeroki? | 1840 mm |
Wysoki? | 1605 mm |
Rozstaw osi: | 2745 mm |
Ile drzwi? | 5 |
Ile miejsc? | 5 |
Ciężki? | 1650 kg |
Bagażnik: | 559 l |
Średnica zawracania: | 11,8 m |
Pojemność baku: | 60 l |
A ile to kosztuje?
Cena bazowa: | 34 400 euro (2.0D Trend) |
Cena testowanego egzemplarza: | 41 400 euro |
Co dostajemy w bazowej wersji?
- Przednie reflektory halogenowe - Reflektory przeciwmgłowe - Relingi dachowe - Felgi aluminiowe 17-calowe | - Elektrycznie regulowane szyby wszystkich drzwi - Fotel kierowcy i pasażera z regulacją wysokości - Fotele przednie podgrzewane - Kolumna kierownicy regulowana w dwóch płaszczyznach - Oparcia tylnych foteli dzielone w proporcji 60:40 i składane jednym dotknięciem - Oparcia tylnych foteli z regulacją kąta nachylenia - ISOFIX - Uchwyty do mocowania w bagażniku | - Wycieraczki przedniej szyby z czujnikiem deszczu - Czujnik światła dla automatycznej aktywacji świateł mijania - Hill Start Assist - Zdalnie sterowany centralny zamek - ABS - Active Torque Vectoring - Immobilizer - Inteligentny System Ratunkowy - Kolanowa poduszka kierowcy - Kurtyny powietrzne - VDCS - TPMS - system monitorowania ciśnienia w oponach - System wspomagania hamowania awaryjnego |
- Klimatyzacja automatyczna dwustrefowa - Komputer pokładowy - System audio z 6 głośnikami, odtwarzaczem CD, Bluetooth i USB - System głośnomówiący Bluetooth z przyciskami na kierownicy - Tempomat - System informacyjno-rozrywkowy SUBARU STARLINK - System rozpoznawania głosu (nie rozpoznaje języka polskiego) |
Co dostajemy dodatkowo w testowanej wersji?
- Podgrzewana szyba przednia w miejscu spoczynku piór wycieraczek - Przednie reflektory LED z automatycznym poziomowaniem - Przyciemniane szyby tylne - Felgi aluminiowe 18-calowe | - Fotel kierowcy regulowany elektrycznie - Fotel kierowcy z elektryczną regulacją oparcia odcinka lędźwiowego kręgosłupa - Fotel kierowcy z pamięcią ustawień - Kierownica obszyta skórą - Manetki do zmiany biegów - Tapicerka skórzana (częściowo) - Wylot powietrza w tylnej części kabiny w konsoli środkowej | - PAKIET “ADVANCED” Zaawansowany pakiet bezpieczeństwa z funkcjami HBA (High Beam Assist) i SRVD (Subaru Rear Vehicle Detection) - SI-DRIVE (2 tryby) - System AUTO START/STOP - System EyeSight z funkcją adaptacyjnego tempomatu - X-MODE |
- Elektrycznie sterowane okno dachowe - Nawigacja z ekranem dotykowym - Radio cyfrowe - System audio Harman/Kardon z 12 głośnikami - Uruchamianie silnika za pomocą przycisku - System klucza elektronicznego |
Kilometrówka
Ile przejechaliśmy? | 1100 km |
Tagi: 2.5i, 2016, 4wd, awd, exclusive, facelifting, fl, kombi, lineartronic, outback, subaru, Subaru, subaru outback, Test, wideo