Sportowy wariant jako ładowana z gniazdka hybryda? To bez wątpienia coś, co będziemy spotykać w świecie motoryzacji coraz częściej. Wydaje się, że szeroko pojęta hybrydyzacja/elektryfikacja to w tej chwili jedyna odpowiedź na coraz bardziej rygorystyczne normy emisji spalin.
O przełożeniu danych homologacyjnych takich aut na rzeczywistość można by napisać osobny artykuł, ale na pewno jest to istotny aspekt. Bo czy dopłata przy zakupie oznacza realne oszczędności? Jak wygląda ładowanie takiego auta? Sprawdzamy to dziś na przykładzie Skody Octavii RS iV, którą porównamy do nadal dostępnych, tańszych RS 2.0 TSI i 2.0 TDI. O nowym wydaniu czeskiego kompaktu opowiada Maciek.
Technikalia
| Serce: | 1.4 TSI Plug-In Hybrid - benzynowy, turbodoładowany i elektryczny |
| Skrzynia biegów: | DSG - 6-stopniowa, automatyczna, dwusprzęgłowa |
| Napęd: | na przednie koła |
| Liczba i układ cylindrów: | 4, rzędowy |
| Pojemność: | 1395 cm3 |
| Moc (systemowa): | 245 KM (180 kW) przy 5000 obr./min |
| Moment obrotowy: | 250 Nm przy 1550-3500 obr./min |
| Prędkość maksymalna: | 225 km/h |
| Sprint 0-100km/h | 7,3 s |
| Spalanie (dane producenta): | 1,1-1,2 l/100 km średnie |
| Wydychanie CO2 | 25-27 g/km |
| Hamulce (przód/tył) | tarczowe wentylowane/tarczowe |
| Struktura zawieszenia (przód/tył) | kolumny MacPhersona/wielowahaczowe |
| Rozmiar opon | 225/40 R19 |
| Gwarancja | mechaniczna: 2 lata; na lakier: 3 lata; perforacyjna: 12 lat |
Jak duże?
| Długi? | 4702 mm |
| Szeroki? | 1829 mm |
| Wysoki? | 1500 mm |
| Rozstaw osi: | 2680 mm |
| Ile drzwi? | 5 |
| Ile miejsc? | 5 |
| Ciężki? | 1685 kg |
| Ładowność: | 456 kg |
| Bagażnik: | 490 l |
| Średnica zawracania: | 11,1 m |
| Pojemność baku: | 39,5 l |
A ile to kosztuje?
| Cena bazowa: | 143 950 PLN (RS Combi 2.0 TSI 245 KM) |
| Cena testowanej wersji: | 163 350 PLN |
| Cena testowanego egzemplarza: | 200 600 PLN |
Kilometrówka
| Ile przejechaliśmy? | 1530 km |






























