Skoda to marka, która nie przyzwyczaiła nas do gwałtownych ruchów. Od lat kieruje się konsekwencją, rozsądkiem i stylistyczną wstrzemięźliwością. Na pierwszy rzut oka odświeżona Octavia nieco zrywa z tym wizerunkiem czeskiego producenta.
Facelifting przyniósł bowiem pewne kontrowersje, które od razu znalazły się na językach całego motoryzacyjnego świata. Wszak mówi się, że „lepsze jest wrogiem dobrego”, a tu zdecydowano się na spore ryzyko. Czy jednak rzeczywiście zmieniło się tak dużo? Z najnowszym wcieleniem rynkowego bestsellera zmierzył się Wiktor.
Technikalia
Serce: | 1.4 TSI - benzynowy, turbodoładowany |
Skrzynia biegów: | automatyczna DSG, 7-biegowa |
Napęd: | na przednie koła |
Liczba cylindrów i układ cylindrów: | 4, rzędowy |
Pojemność: | 1395 cm3 |
Moc: | 150 KM (110 kW) przy 5000 obr./min |
Moment obrotowy: | 250 Nm przy 1500-3500 obr./min |
Prędkość maksymalna: | 219 km/h |
Sprint 0-100km/h: | 8,2 s |
Spalanie (dane producenta): | 6,1 / 4,4 / 5,0 l/100 km Miasto / trasa / średnie |
Wydychanie CO2: | 116 g/km |
Hamulce (przód/tył): | tarczowe wentylowane/tarczowe |
Struktura zawieszenia (przód/tył): | kolumny McPhersona/belka skrętna |
Rozmiar opon: | 225/40 R18 |
Gwarancja | mechaniczna: 2 lata; na lakier: 3 lata; perforacyjna: 12 lat |
Jak duże?
Długi? | 4670 mm |
Szeroki? | 1814 mm |
Wysoki? | 1461 mm |
Rozstaw osi: | 2686 mm |
Ile drzwi? | 5 |
Ile miejsc? | 5 |
Ciężki? | 1255 kg |
Ładowność: | 550 kg |
Bagażnik: | 590 l |
Średnica zawracania: | 10,5 m |
Pojemność baku: | 50 l |
A ile to kosztuje?
Cena bazowa: | 66 800 PLN (Active 1.2 TSI 85 KM) |
Cena testowanej wersji: | 95 500 PLN |
Cena testowanego egzemplarza: | 144 850 PLN |
Co dostajemy w bazowej wersji?
- Stalowe obręcze kół z osłonami SIDUS 6Jx15" (4 szt.) - Lusterka zewnętrzne i klamki w kolorze nadwozia - Chromowana ramka grilla - Przyciemniane szyby - Reflektory halogenowe - Światła LED do jazdy dziennej DAY- LIGHT | - Uchwyty ISOFIX na zewnętrznych miejscach kanapy - Chromowane klamki wewnętrzne - Trójramienna kierownica - Dwie lampki do czytania z przodu - Cztery głośniki z przodu - Komputer pokładowy - Climatic - klimatyzacja manualna z chłodzeniem schowka po stronie pasażera z przodu - Konsola centralna z zamykanym schowkiem - Oświetlenie części bagażowej - 1 lampka - Fotel kierowcy z regulacją wysokości - Tapicerka Active - Siedzisko kanapy nieskładane, oparcie kanapy składane 60:40 - Elektrycznie sterowane szyby z przodu - Elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka zewnętrzne | - ESP z ABS,EBV, MSR, ASR, EDS, HBA, DSR, TSA, CBC - Poduszki powietrzne czołowe i boczne kierowcy i pasażera z przodu, dezaktywacja poduszki bezpieczeństwa pasażera z przodu - Funkcja Start-Stop i odzyskiwania energii - Electronic immobilizer - Kurtyny powietrzne - Zestaw naprawczy do kół |
- Radio SWING, kolorowy ekran dotykowy 6,5”, wejście SD, USB, AUX-IN - Apple connectivity |
Co dostajemy dodatkowo w testowanej wersji?
- Obręcze kół ze stopów lekkich TRIUS 7Jx17" (4 szt.) - Spryskiwacze reflektorów przednich - Elektrycznie sterowane, podgrzewane i składane lusterka zewnętrzne z podświetleniem wokół drzwi | - Trójramienna skórzana wielofunkcyjna kierownica (obsługa radia i telefonu) z małym pakietem skórzanym - Climatronic - klimatyzacja automatyczna, dwustrefowa, z czujnikiem AQS - Dwie lampki do czytania z przodu i z tyłu - Elektrycznie sterowane szyby z przodu i z tyłu z systemem zabezpieczającym przed przytrzaśnięciem - Fotel kierowcy i pasażera regulowany na wysokość - Fotel kierowcy i pasażera z regulacją pod lędźwie - Podłokietnik z tyłu ze schowkiem i przejściem do bagażnika - Tapicerka Style - Wyświetlacz Maxi-DOT - Składane oparcia tylnej kanapy z przestrzeni bagażowej - Mocowanie pod montaż systemu siatek - Oświetlenie części bagażowej - dwie lampki | - ACS (funkcja pokolizyjna: automatyczne odblokowanie centralnego zamka, odcięcie dopływu paliwa, włączanie świateł awaryjnych) - Multicollision Brake – hamulec antykolizyjny - Podpowiedź zmiany biegu |
- Radio BOLERO 8", wejście SD, USB, Aux-in, Apple Connectivity, SMART LINK+ - Skrobaczka do szyb w pokrywie wlewu paliwa - Sygnalizacja niezamkniętych drzwi - Sygnał ostrzegawczy niewyłączonych reflektorów - Uchwyt na kwity parkingowe | - DRIVER ALERT - funkcja wykrywania zmęczenia kierowcy - TRAVELLER ASSIST - System nawigacji COLUMBUS z mapą Europy, funkcja rozpoznawania znaków drogowych, LANE ASSIST, AUTO LIGHT ASSIST, LIGHT AND RAIN ASSIST z czujnikiem deszczu - Boczne poduszki powietrzne dla zewnętrznych miejsc tylnej kanapy - Tylne światła LED + podświetlenie tablicy rejestracyjnej - KESSY - bezkluczykowy system obsługi samochodu + alarm - Pakiet Simply Clever dla GSM - Gniazdo 230 V - Zawieszenie adaptacyjne DCC wraz z wyborem profilu jazdy DRIVING MODE SELECT - Wycieraczka tylnej szyby AERO - Składane oparcia tylnej kanapy z przestrzeni bagażowej - Elektronicznie sterowany fotel kierowcy z pamięcią ustawień, elektrycznie sterowany fotel pasażera - ADAPTIVE CRUISE CONTROL do 160 km/h z ogranicznikiem prędkości; system hamowania awaryjnego w przypadku wykrycia pieszych przed pojazdem - PARKING ASSIST - system wspomagania parkowania 2.0 - Kamera cofania - Elektrycznie sterowane, podgrzewane, składane i automatycznie przyciemniające się lusterka zewnętrzne z pamięcią ustawień i podświetleniem wokół drzwi - Pakiet oświetlenia AMBIENTE - Sound System CANTON (moc 570W, subwoofer, cyfrowy equalizer) - Przygotowanie pod telefon GSM (z obsługą głosową, połączenie z anteną zewnętrzną, Phone Box - wzmacnianie sygnału GSM, Wi-Fi; rSAP/LT) - Obręcze kół ze stopów lekkich GOLUS 7,5Jx18" (4 szt.) - Stalowe koło dojazdowe (podnośnik, klucz do kół, bez zestawu naprawczego) - Tapicerka Alcantara+ skóra naturalna |
Kilometrówka
Ile przejechaliśmy? | 586 km |
Tagi: 1.4 tsi, 150 KM, 2017, dane techniczne, dsg, facelift, film, galeria, nowa octavia, octavia, octavia 2017, octavia fl, octavia liftback, opinia, prezentacja, recenzja, skoda, skoda octavia, skoda polska, skoda-test, spalanie, style, Test, TSI, wideo, zdjęcia