Zaskakująco długo Skoda kazała nam czekać na SUVa z prawdziwego zdarzenia. To jedna z tych marek, która dość długa opierała się „crossoveryzacji” i nieźle na tym wychodziła. Popularna marka i popularny segment rynku – czy Kodiaq okaże się żyłą złota?
Skoda „na szczudłach” ma więc mocny rodowód, a na papierze także liczby zawstydzające choćby Volkswagena. Względem Kodiaqa, nazwanego tak po gatunku niedźwiedzia, urosły więc naprawdę wysokie oczekiwania. Czy w wersji z niezbyt okazałym silnikiem 1.4 TSI będzie w stanie udowodnić, że potrafi im sprostać? W codziennym użytkowaniu Skodę Kodiaq sprawdził dla Was Wiktor.
Technikalia
Serce: | 1.4 TSI - benzynowy, turbodoładowany |
Skrzynia biegów: | manualna, 6-biegowa |
Napęd: | na cztery koła |
Liczba i układ cylindrów: | 4, rzędowy |
Pojemność: | 1395 cm3 |
Moc: | 150 KM (110 kW) przy 5000-6000 obr./min |
Moment obrotowy: | 250 Nm przy 1500-3500 obr./min |
Prędkość maksymalna: | 197 km/h |
Sprint 0-100km/h | 9,8 s |
Spalanie (dane producenta): | 8,3 / 6,0 / 6,9 l/100 km Miasto / trasa / średnie |
Wydychanie CO2 | 155 g/km |
Hamulce (przód/tył) | tarczowe wentylowane/tarczowe |
Struktura zawieszenia (przód/tył) | kolumny McPhersona/wielowahaczowe |
Rozmiar opon | 235/40 R19 |
Gwarancja | mechaniczna: 2 lata; na lakier: 3 lata; perforacyjna: 12 lat |
Jak duże?
Długi? | 4697 mm |
Szeroki? | 1882 mm |
Wysoki? | 1676 mm |
Rozstaw osi: | 2791 mm |
Ile drzwi? | 5 |
Ile miejsc? | 5 |
Ciężki? | 1610 kg |
Ładowność: | 675 kg |
Bagażnik: | 720 l |
Średnica zawracania: | 12,2 m |
Pojemność baku: | 60 l |
A ile to kosztuje?
Cena bazowa: | 92 400 PLN (Active 1.4 TSI 125 KM) |
Cena testowanej wersji: | 126 400 PLN |
Cena testowanego egzemplarza: | 173 850 PLN |
Co dostajemy w bazowej wersji?
- Lusterka oraz klamki drzwi lakierowane w kolorze nadwozia - Stalowe koło zapasowe 17" - Przednie światła przeciwmgłowe - Elektrycznie sterowane, podgrzewane lusterka boczne - Halogenowe reflektory główne, światła do jazdy dziennej w technologii LED | - Tapicerka materiałowa ACTIVE - Uchwyty ISOFIX na zewnętrznych miejscach drugiego rzędu siedzeń z mocowaniem TopTether - Gniazdo 12V w komorze bagażnika - Podłokietnik z przodu - Klimatyzacja manualna - Fotele kierowcy i pasażera z przodu regulowane na wysokość - Składane oparcia tylnej kanapy w drugim rzędzie siedzeń | - Boczne poduszki bezpieczeństwa z przodu, kurtyny powietrzne - Poduszka bezpieczeństwa dla kierowcy i pasażera, poduszka chroniąca kolana kierowcy, możliwość dezaktywacji czołowej poduszki pasażera - Blokada przeciwuruchomieniowa (immobiliser) - Ogranicznik prędkości do wartości nastawionej przez kierowcę - Funkcja Start-Stop i odzyskiwania energii - Czujniki parkowania - tył |
- 8 głośników - Zdalnie sterowany centralny zamek - Komputer pokładowy z wyświetlaczem Maxi DOT |
Co dostajemy dodatkowo w testowanej wersji?
- Reflektory główne w technologii Full LED z funkcją adaptacji świateł AFS, przednie światła przeciwmgłowe w technologii LED z funkcją CORNER - Spryskiwacze reflektorów przednich - Oświetlenie tylne w technologii LED - Elektrycznie sterowane, podgrzewane, składane, automatycznie ściemniające się lusterka boczne z oświetleniem wokół drzwi, automatycznie ściemniające się lusterko wewnętrzne - Relingi dachowe w kolorze srebrnym | - Trójramienna skórzana kierownica wielofunkcyjna (obsługuje radioodtwarzacz, telefon GSM) z pakietem skórzanym - Trójstrefowa klimatyzacja automatyczna CLIMATRONIC - Automatycznie ściemniające się lusterko wewnętrzne z czujnikiem deszczu - Fotele kierowcy i pasażera z przodu regulowane na odcinku lędźwiowym - Oświetlenie przestrzeni wokół nóg z przodu i z tyłu - Podgrzewane fotele przednie - Podłokietnik dla pasażerów w drugim rzędzie siedzeń - Schowek pod fotelem kierowcy i pasażera | - ADAPTIVE CRUISE CONTROL – aktywny tempomat do 160 km/h - Czujniki parkowania - tył i przód - DRIVING MODE SELECT - wybór profilu jazdy |
- Bluetooth (zestaw głośnomówiący) - LIGHT ASSIST (Coming Home, Leaving Home, Tunnel Light) z czujnikiem deszczu | - Elektrycznie sterowany fotel kierowcy z funkcją pamięci - KESSY FULL – bezkluczykowy system obsługi samochodu, alarm z funkcją SAFE - DCC – zawieszenie adaptacyjne dla napędu 4x4 (w połączeniu z funkcją OFF-ROAD) - Elektrycznie sterowane panoramiczne okno dachowe - Elektrycznie zwalniany odchylany zaczep holowniczy z adapterem - Tapicerka Alcantara (skóra/skóra ekologiczna/Alcantara) - Trójramienna skórzana podgrzewana kierownica z pakietem skórzanym i obsługą wielofunkcyjną: radio, telefon GSM - Pakiet wewnętrznego oświetlenia LED - Pakiet Business III - Pakiet Control Plus - Elektrycznie sterowane, podgrzewane, składane, automatycznie ściemniające się lusterka boczne z funkcją pamięci i oświetleniem wokół drzwi, automatycznie ściemniające się lusterko wewnętrzne - LANE ASSIST – asystent pasa ruchu i BLIND SPOT DETECT- funkcja monitorowania martwego pola - AUTO LIGHT ASSIST - funkcja automatycznego włączania i wyłączania świateł drogowych - Sound System CANTON (9 głośników, subwoofer, moc 575 W) - Pakiet FRESH - Trzyletnie usługi Infotainment Online (rozszerzone funkcjonalności informacyjne online dla systemu nawigacji satelitarnej, m.in.: natężenie ruchu drogowego, wskazanie korzystnej stacji paliwowej w pobliżu) - Dwie lampki do czytania - Oświetlenie lusterka w osłonie przeciwsłonecznej w technologii LED - DAB + (funkcja odbioru programów radiowych w formie cyfrowej) - Lakier Szary Quartz Metalizowany |
Kilometrówka
Ile przejechaliśmy? | 850 km |
Tagi: 1.4 tsi, 150 KM, 2017, 4x4, benzyna, film, kodiaq, kodiaq 2017, kodiaq test, manual, skoda, skoda kodiaq, skoda kodiaq 1.4 tsi, skoda kodiaq 4x4, skoda kodiaq opinia, skoda kodiaq prezentacja, skoda kodiaq recenzja, skoda kodiaq test, skoda kodiaq wideo, skoda polska, skoda-test, suv, Test, TSI, wideo