Skoda dość długo ignorowała rozkwitający segment SUVów i crossoverów, ale ostatecznie dała zwolennikom tego typu aut spory wybór w swojej ofercie. Jednym z reprezentantów tego nurtu jest Karoq, którego sprawdzamy po raz drugi już jako produkt dojrzały – z pewnym rynkowym stażem.
Przy okazji do testu trafiła nam się odmiana SportLine, która wyraźnie aspiruje do nieco ciekawszych wrażeń z jazdy. W parze z pakietem stylistycznym w tym egzemplarzu idzie także mocna, 190-konna jednostka benzynowa. Wszak nie wszystkie kompaktowe SUVy muszą być nudne… Tutaj przejażdżka zapowiada się interesująco, przynajmniej na papierze. O wrażeniach z jazdy opowie Wam Marcin.
Technikalia
| Serce: | 2.0 TSI - benzynowy, turbodoładowany |
| Skrzynia biegów: | DSG - 7-stopniowa, automatyczna, dwusprzęgłowa |
| Napęd: | na cztery koła |
| Liczba cylindrów i układ cylindrów: | 4, rzędowy |
| Pojemność: | 1984 cm3 |
| Moc: | 190 KM (140 kW) przy 4200-6000 obr./min |
| Moment obrotowy: | 320 Nm przy 1500-4100 obr./min |
| Prędkość maksymalna: | 211 km/h |
| Sprint 0-100km/h: | 7,0 s |
| Spalanie (dane producenta): | 8,4-8,8 l/100km średnie |
| Wydychanie CO2: | 189-199 g/km |
| Hamulce (przód/tył): | tarczowe wentylowane/tarczowe |
| Struktura zawieszenia (przód/tył): | kolumny McPhersona/wielowahaczowe |
| Rozmiar opon: | 225/50 R18 |
| Gwarancja | mechaniczna: 2 lata; na lakier: 3 lata; perforacyjna: 12 lat |
Jak duże?
| Długi? | 4382 mm |
| Szeroki? | 1841 mm |
| Wysoki? | 1603 mm |
| Rozstaw osi: | 2638 mm |
| Ile drzwi? | 5 |
| Ile miejsc? | 5 |
| Ciężki? | 1565 kg |
| Ładowność: | 549 kg |
| Bagażnik: | 521 l |
| Średnica zawracania: | 11,5 m |
| Pojemność baku: | 55 l |
A ile to kosztuje?
| Cena bazowa: | 91 750 PLN (1.0 TSI 115 KM Ambition) |
| Cena testowanej wersji: | 137 450 PLN |
| Cena testowanego egzemplarza: | 187 690 PLN |
Kilometrówka
| Ile przejechaliśmy? | 544 km |











