Project Automotive

jeździmy samochodami

Testy Wideo

Škoda Karoq SportLine 2.0 TSI 190 KM 4×4 DSG – test

Skoda dość długo ignorowała rozkwitający segment SUVów i crossoverów, ale ostatecznie dała zwolennikom tego typu aut spory wybór w swojej ofercie. Jednym z reprezentantów tego nurtu jest Karoq, którego sprawdzamy po raz drugi już jako produkt dojrzały – z pewnym rynkowym stażem.

Przy okazji do testu trafiła nam się odmiana SportLine, która wyraźnie aspiruje do nieco ciekawszych wrażeń z jazdy. W parze z pakietem stylistycznym w tym egzemplarzu idzie także mocna, 190-konna jednostka benzynowa. Wszak nie wszystkie kompaktowe SUVy muszą być nudne… Tutaj przejażdżka zapowiada się interesująco, przynajmniej na papierze. O wrażeniach z jazdy opowie Wam Marcin.

 



Technikalia

Serce:2.0 TSI - benzynowy, turbodoładowany
Skrzynia biegów:DSG - 7-stopniowa, automatyczna, dwusprzęgłowa
Napęd:na cztery koła
Liczba cylindrów i układ cylindrów:4, rzędowy
Pojemność:1984 cm3
Moc:190 KM (140 kW) przy 4200-6000 obr./min
Moment obrotowy:320 Nm przy 1500-4100 obr./min
Prędkość maksymalna:211 km/h
Sprint 0-100km/h:7,0 s
Spalanie (dane producenta):8,4-8,8 l/100km
średnie
Wydychanie CO2:189-199 g/km
Hamulce (przód/tył):tarczowe wentylowane/tarczowe
Struktura zawieszenia (przód/tył):kolumny McPhersona/wielowahaczowe
Rozmiar opon:225/50 R18
Gwarancjamechaniczna: 2 lata; na lakier: 3 lata; perforacyjna: 12 lat

Jak duże?

Długi?4382 mm
Szeroki?1841 mm
Wysoki?1603 mm
Rozstaw osi:2638 mm
Ile drzwi?5
Ile miejsc?5
Ciężki?1565 kg
Ładowność:549 kg
Bagażnik:521 l
Średnica zawracania:11,5 m
Pojemność baku:55 l

A ile to kosztuje?

Cena bazowa:91 750 PLN (1.0 TSI 115 KM Ambition)
Cena testowanej wersji:137 450 PLN
Cena testowanego egzemplarza:187 690 PLN

Kilometrówka

Ile przejechaliśmy?544 km

Dawniej chciał być kolejarzem, ale że na kolei strajkowano, a w pociągach śmierdziało, przerzucił się na motoryzację. Wielbiciel brzmienia klasycznych V12tek, wysokoobrotowych V8mek, oraz pieczonej pizzy.