Project Automotive

jeździmy samochodami

Testy Wideo

Seat Ibiza FR 1.0 TSI 115 KM DSG – test

Pora zająć się marką, która wyraźnie przeżywa kryzys tożsamości. W obowiązującym rozdaniu w koncernie Volkswagena dla Seata nie ma bowiem konkretnego miejsca. Ani to marka budżetowa, ani priorytetem nie jest sportowy charakter, zwłaszcza, że niedawno wydzielono markę Cupra. Czy spotkanie z Ibizą podpowie nam, w którym kierunku powinna pójść hiszpańska firma?

Auto segmentu B to zwyczajowo jeden z najpopularniejszych modeli Seata, bez którego trudno wyobrazić sobie salon marki rodem z Półwyspu Iberyjskiego. Jednakże, wewnętrzna konkurencja w obrębie koncernu chyba nigdy nie była tak silna i nie tak prosto wskazać oczywiste powody, dla których lepiej wybrać Ibizę od Polo czy Fabii. W sprawę mocniej zagłębił się Maciek, który w naszym nowym filmie poszuka światełka w tunelu dla Seata.

 



Technikalia

Serce:1.0 TSI - benzynowy, turbodoładowany
Skrzynia biegów:DSG - 7-stopniowa, automatyczna, dwusprzęgłowa
Napęd:na przednie koła
Liczba i układ cylindrów:3, rzędowy
Pojemność:999 cm3
Moc:115 KM (85 kW) przy 5000 obr./min
Moment obrotowy:200 Nm przy 2000-3500 obr./min
Prędkość maksymalna:193 km/h
Sprint 0-100km/h (dane producenta):
9,3 s
Spalanie (dane producenta):6,2-6,4 l/100 km
średnie
Wydychanie CO2139-144 g/km
Hamulce (przód/tył)tarczowe wentylowane/tarczowe
Struktura zawieszenia (przód/tył)kolumny McPhersona/belka skrętna
Rozmiar opon215/40 R18
Gwarancjamechaniczna: 5 lata/150 tysięcy kilometrów; na lakier: 3 lata; perforacyjna: 12 lat

Jak duże?

Długi?4059 mm
Szeroki?1780 mm
Wysoki?1444 mm
Rozstaw osi:2564 mm
Ile drzwi?5
Ile miejsc?5
Ciężki?1089 kg
Ładowność:591 kg
Bagażnik:355 l
Średnica zawracania:10 m
Pojemność zbiornika paliwa:40 l

A ile to kosztuje?

Cena bazowa:52 500 PLN (1.0 MPI 80 KM Reference)
Cena testowanej wersji:74 100 PLN
Cena testowanego egzemplarza:101 200 PLN

Kilometrówka

Ile przejechaliśmy?2010 km

W życiu prowadził kilkaset aut... i ciągle mu mało.