„Zacznij żyć” – takimi słowami zwraca się do nas Bogusław Linda w telewizyjnej reklamie Kadjara, ale właściwie jeszcze niedawno możnaby tego hasła użyć w kontekście Renault i segmentu kompaktowych crossoverów. Francuzi bowiem dopiero teraz tak naprawdę „zaczynają żyć” w tej klasie. Po błyskawicznie zapomnianym Koleosie pora wreszcie na coś, co już na pierwszy rzut oka ma więcej sensu – Kadjara.
To model dość mocno spokrewniony z Nissanem Qashqaiem , jednym z rynkowych trendsetterów. To dla Renault świetna baza, ale czy Francuz okaże się lepszy od japońskiego kuzyna? W naszym teście Renault Kadjara z silnikiem diesla i napędem na cztery koła na to pytanie postara się odpowiedzieć Janek.
Technikalia
Serce: 1.6Energy dCi - wyspokoprężny, turbodoładowany
Skrzynia biegów: 6-stopniowa, manualna
Napęd: na cztery koła
Liczba i układ cylindrów: 4, rzędowy
Pojemność: 1598 cm3
Moc: 130 KM (95 kW), przy 4000 obr./min
Moment obrotowy: 320 Nm przy 1750 obr./min
Prędkość maksymalna: 190 km/h
Sprint 0-100km/h 10,5 s
Spalanie (dane producenta):
Spalanie (nasza średnia): 5.4 / 4.4 / 4.8 l/100 km
7.5 / 5.5 / 6.5 l/100 km
Miasto / trasa / średnie
Wydychanie CO2 126 g/km
Hamulce (przód/tył) tarczowe wentylowane/tarczowe
Struktura zawieszenia (przód/tył) kolumny McPhersona/belka skrętna
Rozmiar opon 225/45 R19
Gwarancja mechaniczna: 2 lata; perforacyjna: 12 lat; na lakier: 3 lata
Jak duże?
Długi? 4449 mm
Szeroki? 1836 mm
Wysoki? 1607 mm
Rozstaw osi: 2646 mm
Ile drzwi? 5
Ile miejsc? 5
Ciężki? 1536 kg
Ładowność: 549 kg
Bagażnik: 472 l (maksymalnie 1478 l)
Średnica zawracania: 10,7 m
Pojemność baku: 55 l
A ile to kosztuje?
Cena bazowa: 75 500 PLN (LIFE Energy TCe 130)
Cena bazowa testowanego egzemplarza: 119 900 PLN (BOSE® Energy dCi 130 4x4)
Testowany egzemplarz: 125 000 PLN
Co dostajemy w bazowej wersji?
Zewnątrz
- Lusterka boczne elektrycznie
sterowane, składane ręcznie
i podgrzewane
- Szyby przednie i tylne elektrycznie
podnoszone (sterowane impulsowo
po stronie kierowcy)
- Ozdobne, chromowane obramowanie
szyb bocznych
- Zewnętrzne klamki drzwi i obudowy
lusterek w kolorze nadwozia
- Osłony przedniej i tylnej części
podwozia w kolorze czarnym
- Boczne listwy ochronne drzwi
w kolorze czarnym
- Światła do jazdy dziennej LED
- Stalowe obręcze kół 16’’
Wewnątrz
- Klimatyzacja manualna
- Tapicerka materiałowa
- Kierownica z regulacją wysokości
i głębokości
- Fotel kierowcy z regulacją wysokości
- Konsola centralna z podłokietnikiem
- Tylna kanapa w układzie 1/3 – 2/3
Bezpieczeństwo i prowadzenie
- ABS + system wspomagania nagłego
hamowania (AFU)
- System dynamicznej kontroli toru
jazdy (ESC)
- System wspomagania przy ruszaniu
pod górę (HSA)
- System kontroli ciśnienia w oponach
- Czołowe poduszki powietrzne
kierowcy i pasażera (możliwość
dezaktywacji poduszki powietrznej
pasażera)
- Boczne poduszki powietrzne
kierowcy i pasażera z przodu
chroniące klatkę piersiową i miednicę oraz poduszki kurtynowe
- Regulator-ogranicznik prędkości
- Automatyczny hamulec postojowy,
elektromechaniczny
- System mocowania fotelika dla
dziecka Isofix na tylnych, bocznych
miejscach
- Centralny zamek
- Instalacja do montażu alarmu
- Zestaw do naprawy uszkodzenia
opony
Elektronika i bajery
- Zespół zegarów i wskaźników
z kolorowym, 7-calowym ekranem
TFT
- Radioodtwarzacz z Bluetooth®,
USB/jack
Co dostajemy dodatkowo w testowanej wersji?
Zewnątrz
- Światła przeciwmgłowe, z funkcją
doświetlania zakrętów
- Boczne listwy ochronne
drzwi w kolorze czarnym,
z wstawką w kolorze chromu
- Lusterka boczne z możliwością
elektrycznego złożenia
- Nakładki na progi drzwi przednich
- Szyby tylne przyciemniane
- Osłony przedniej i tylnej części
podwozia w kolorze grafitowym
- Relingi dachowe
- Światła przednie Full LED „Pure
Vision”
- Obudowy lusterek bocznych w kolorze
lśniącej czerni
- Oznakowanie Bose® na błotnikach
- Obręcze kół ze stopu metali lekkich 19’’
Wewnątrz
- Fotel kierowcy z regulacją wysokości
i podparcia lędźwiowego
- Kierownica pokryta skórą
- Klimatyzacja automatyczna,
dwustrefowa
- Tapicerka materiałowa łączona
z elementami skóry ekologicznej
- Tylna kanapa w układzie 1/3 - 2/3,
z systemem „Easy Break”
i podłokietnikiem
- Oparcie fotela pasażera z przodu
składane w „stolik”
- Podświetlane lusterka w osłonach
przeciwsłonecznych
- Nakładki na progi drzwi przednich
z oznakowaniem Bose®
- Pakiet Widoczność: dach szklany, stały + elektrochromatyczne lusterko wewnętrzne 2700 zł
Bezpieczeństwo i prowadzenie
- Karta Renault Hands Free
- System kontroli pasa ruchu (LDW)
- System ostrzegania o nadmiernej
prędkości, z funkcją rozpoznawania
znaków drogowych
- Funkcja automatycznej zmiany
świateł drogowych na mijania (AHL)
- Wycieraczki przedniej szyby
o zmiennej częstotliwości pracy,
z czujnikiem deszczu i światła
- System wspomagania parkowania
przodem i tyłem
Elektronika i bajery
- System multimedialny R-LINK 2
z nawigacją, mapą Europy w wersji
rozszerzonej, systemem nagłośnienia
Bose®
Kilometrówka
Ile przejechaliśmy? 1013 km
Tagi: 2016 , 4x4 , bose , dci , kadjar , Renault , Renault , Test , wideo