Mimo supremacji SUVów i crossoverów, segment D wciąż dla producentów pozostaje bardzo prestiżowym polem do walki o klientów. Tutaj warunki dyktują tylko ci najlepsi i do tej grupy zdecydowanie aspiruje Peugeot z nowym 508. To, na co patrzycie, nie ma bowiem prawie nic wspólnego z mocno ugładzonym poprzednikiem.
Tym razem Francuzi zignorowali kompromisy i zaprojektowali swoją limuzynę tak, by nie dało się przejść obok niej obojętnie. Tak narysowane nadwozie obiecuje naprawdę sporo. Czy całej reszcie udaje się nadążyć za wrażeniami wizualnymi? Peugeota 508 od podszewki sprawdził Maciek.
Technikalia
| Serce: | BlueHDi 180 - wysokoprężny, turbodoładowany |
| Skrzynia biegów: | EAT8 - 8-stopniowa, automatyczna |
| Napęd: | na przednie koła |
| Liczba i układ cylindrów: | 4, rzędowy |
| Pojemność: | 1997 cm3 |
| Moc: | 180 KM (130 kW) przy 3750 obr./min |
| Moment obrotowy: | 400 Nm przy 2000 obr./min |
| Prędkość maksymalna: | 235 km/h |
| Sprint 0-100km/h | 8,3 s |
| Spalanie (dane producenta): | 8,2-8,3 / 4,6-5,4 / 5,6-6,3 l/100 km Miasto / trasa / średnie |
| Wydychanie CO2 | 146-165 g/km |
| Hamulce (przód/tył) | tarczowe wentylowane/tarczowe |
| Struktura zawieszenia (przód/tył) | pseudo McPherson/wielowahaczowe |
| Rozmiar opon | 235/40 R19 |
| Gwarancja | mechaniczna: 2 lata; na lakier: 3 lata; perforacyjna: 12 lat |
Jak duże?
| Długi? | 4750 mm |
| Szeroki? | 1859 mm |
| Wysoki? | 1403 mm |
| Rozstaw osi: | 2793 mm |
| Ile drzwi? | 5 |
| Ile miejsc? | 5 |
| Ciężki? | 1535 kg |
| Ładowność: | 590 kg |
| Bagażnik: | 487 l |
| Średnica zawracania: | 10,8 m |
| Pojemność baku: | 55 l |
A ile to kosztuje?
| Cena bazowa: | 124 900 PLN (BlueHDi 130 S&S M6 Active) |
| Cena testowanej wersji: | 183 400 PLN |
| Cena testowanego egzemplarza: | 221 750 PLN |
Kilometrówka
| Ile przejechaliśmy? | 1742 km |


















































