Choć Peugeot 308 jest z nami na rynku już od dobrych paru lat, a wielu już prawie zapomniało o tytule Car of the Year z 2014 roku, to pozostaje wciąż całkiem popularną propozycją. Na rynku pojawiła się właśnie dyskretnie odświeżona wersja, ale my spotkaliśmy się ponownie z odmianą przed liftingiem.
Tym razem na tapecie mamy wersję hatchback z dobrym wyposażeniem, ale zaledwie trzema cylindrami pod maską. Czy warto zainteresować się właśnie taką konfiguracją francuskiego kompakta? Zapoznał się z nią Janek.
Technikalia
| Serce: | 1.2 PureTech 130 - benzynowy, turbodoładowany, wtrysk bezpośredni |
| Skrzynia biegów: | EAT6 - automatyczna, 6-biegowa |
| Napęd: | na przednie koła |
| Liczba cylindrów i układ cylindrów: | 3, rzędowy |
| Pojemność: | 1199 cm3 |
| Moc: | 130 KM (96 kW) przy 5500 obr./min |
| Moment obrotowy: | 230 Nm przy 1750 obr./min |
| Prędkość maksymalna: | 200 km/h |
| Sprint 0-100km/h: | 9,8 s |
| Spalanie (dane producenta): Nasza średnia: | 5,9 / 4,3 / 4,9 l/100 km 7,5 / 5,0 / 6,5 l/100km Miasto / trasa / średnie |
| Wydychanie CO2: | 112 g/km |
| Hamulce (przód/tył): | tarczowe wentylowane/tarczowe |
| Struktura zawieszenia (przód/tył): | kolumny MacPhersona/belka skrętna |
| Rozmiar opon: | 225/40 R18 |
| Gwarancja | mechaniczna: 2 lata; na lakier: 3 lata; perforacyjna: 12 lat |
Jak duże?
| Długi? | 4253 mm |
| Szeroki? | 1804 mm |
| Wysoki? | 1457 mm |
| Rozstaw osi: | 2620 mm |
| Ile drzwi? | 5 |
| Ile miejsc? | 5 |
| Ciężki? | 1270 kg |
| Ładowność: | 450 kg |
| Bagażnik: | 398 (max 1206) l |
| Średnica zawracania: | 10,8 m |
| Pojemność baku: | 53 l |
A ile to kosztuje?
| Cena bazowa: | 59 900 PLN (1.2 PureTech 82 KM Access) |
| Cena testowanej wersji: | 86 600 PLN |
| Cena testowanego egzemplarza: | około 90 000 PLN |
Kilometrówka
| Ile przejechaliśmy? | 1054 km |




























