W modnym segmencie miejskich crossoverów jest naprawdę tłoczno i wielu producentów chce mieć tam swoich przedstawicieli. Nie wszystkim udaje się jednak osiągnąć tak stabilną popularność jak Mitsubishi i jego ASXowi. Model ten na rynku jest już od ładnych parę lat, nie przeszedł w tym czasie większych zmian, a nadal sprzedaje się dobrze. Co jest tego zasługą?
To, czy ASX skrywa w sobie jakieś wady lub czy po prostu stanowi naprawdę dobrą ofertę, sprawdza dla Was Marcin w najnowszym teście.
Za udostępnienie samochodu do testu serdecznie dziękujemy salonowi ARPOL Motor Company z Torunia.
Nudne technikalia
Serce: | 1.6 MIVEC - benzynowy, wtrysk wielopunktowy |
Skrzynia biegów: | 5-biegowa manualna |
Napęd: | przód |
Liczba i układ cylindrów: | 4, rzędowy |
Pojemność: | 1590 cm3 |
Moc: | 117 KM (86 kW), przy 6000 obr./min |
Moment obrotowy: | 154 Nm przy 4000 obr./min |
Prędkość maksymalna: | 183 km/h |
Sprint 0-100km/h | 11,4 s |
Wydychanie CO2 | 137 g/km |
Hamulce (przód/tył) | tarczowe wentylowane/tarczowe |
Struktura zawieszenia (przód/tył) | kolumny McPhersona/wielowachaczowe |
Rozmiar opon | 225/55 R18 |
Gwarancja | mechaniczna: 5 lata/100 tysięcy kilometrów; na lakier: 3 lata; perforacyjna: 12 lat |
Jak duże?
Długi? | 4295 mm |
Szeroki? | 1770 mm |
Wysoki? | 1615 mm |
Rozstaw osi | 2670 mm |
Ile drzwi? | 5 |
Ile miejsc? | 5 |
Ciężki? | 1260 kg |
Ładowność | 500 kg |
Bagażnik: | 419 l |
Średnica zawracania: | 10,6 m |
Pojemność baku: | 63 l |
A ile to kosztuje?
Baza: | 61 900 PLN (1.6l 2WD, Inform) |
Cena bazowa naszego egzemplarza: | 70 990 PLN (1.6l 2WD, Invite Navi) |
Cena testowanego egzemplarza: | około 73 000 zł |
Co dostajemy w bazowej wersji?
- Konstrukcja nadwozia typu RISE - Przednie reflektory halogenowe - Światła tylne w technologii LED - 3-światło STOP w technologii LED | - System mocowania fotelików ISO-FIX | - System wspomagania ruszania pod górę (HSA) - System ABS z elektronicznym rozdziałem siły hamowania EBD - System wspomagania hamowania (Brake Assist) - System priorytetu hamulca (BOS) - System ostrzegania o nagłym hamowaniu (ESS) - Czołowe i boczne poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera - Kurtynowe poduszki powietrzne - Kolanowa poduszka powietrzna dla kierowcy |
- Podgrzewane i elektrycznie regulowane lusterka boczne - Klimatyzacja manualna - Radioodtwarzacz 2DIN CD/MP3 ze złączem AUX i 4 głośnikami |
Co dostajemy dodatkowo w testowanej wersji?
- Przednie reflektory przeciwmgielne ze srebrnym obramowaniem - Światła do jazdy dziennej - Chromowane wykończenie osłony chłodnicy - Chromowane obramowanie okien - Chromowana końcówka wydechu | - Skórzane obszycie kierownicy i gałki dźwigni zmiany biegów - Osłony przeciwsłoneczne z lusterkami i oświetleniem (kierowca/pasażer) - Chromowane klamki - Klimatyzacja automatyczna 1-strefowa - Tempomat ze sterowaniem na kierownicy - Schowek na rękawiczki z funkcją chłodzenia - Pakiet wyciszenia wnętrza | - Czujniki parkowania z tyłu |
- Gniazdo USB - 6 głośników - Światła mijania z czujnikiem zmierzchu - Wycieraczki szyby przedniej z czujnikiem deszczu - Schowek na rękawiczki z funkcją chłodzenia - Zestaw głośnomówiący Bluetooth sterowany ze stacji multimedialnej - Stacja multimedialna Alpine INE-W970BT z wbudowaną nawigacją |
Kilometrówka
Ile przejechaliśmy? | 163 km |
Tagi: asx, Mitsubishi, mitsubishi, Test, wideo