Chwilę po teście Lexusa GS 450h zajmujemy się jego bardziej masywnym bratem – modelem RX. I choć podobieństw jest wiele to zdaje się nam, że auta aspirują do zupełnie dwóch różnych grup klientów…
Zakładając jednak, że tym razem chcemy po prostu jeździć SUVem, który z jednej strony ma mieć charakter, odpowiedni poziom luksusu i oryginalny wygląd, a z drugiej napęd, który nie puści nas od razu z torbami, to Lexus RX 450h stanowi naprawdę mocną kandydaturę. Zwłaszcza jeśli nad niemiecką nudę i brytyjską flegmatyczność przedkładasz japońską filozofię – ale o tym więcej w naszym teście opowie Wam Marcin.
Technikalia
Serce: 3.5 Hybrid - benzynowy wolnossący i elektryczny
Skrzynia biegów: e-CVT - bezstopniowa, automatyczna
Napęd: na cztery koła
Liczba i układ cylindrów: 6, widlasty
Pojemność: 3456 cm3
Moc: 313 KM (230 kW) przy 6000 obr./min
Moment obrotowy: Ok 320 Nm przy 4800 obr./min
Prędkość maksymalna: 200 km/h
Sprint 0-100km/h 7.7 s
Spalanie (dane producenta):
Nasza średnia: 5.3 / 5,3 / 5.3 l/100 km
9.0 / 9.0 / 9.0 l/100 km
Miasto / trasa / średnie
Wydychanie CO2 145 g/km
Hamulce (przód/tył) tarczowe wentylowane/tarczowe wentylowane
Struktura zawieszenia (przód/tył) wielowahaczowe/wielowahaczowe
Rozmiar opon 235/55 R20
Gwarancja mechaniczna: 3 lata/100 tysięcy km;
na lakier: 3 lata;
perforacyjna: 12 lat
Jak duże?
Długi? 4890 mm
Szeroki? 1885 mm
Wysoki? 1685 mm
Rozstaw osi: 2790 mm
Ile drzwi? 5
Ile miejsc? 5
Ciężki? 2100 kg
Ładowność: 615 kg
Bagażnik: 453 l
Średnica zawracania: 12 m
Pojemność baku: 65 l
A ile to kosztuje?
Cena bazowa: 307 500 zł (Elite)
Cena testowanej wersji: 403 900 zł (Prestige)
Cena testowanego egzemplarza: 422 600 zł
Co dostajemy w bazowej wersji?
Zewnątrz
- Przyciemniane szyby tylne boczne oraz szyba drzwi bagażnika
- Lusterka boczne elektrycznie składane, podgrzewane z funkcją zmiany pola widzenia podczas cofania
- 18-calowe, 7-ramienne obręcze kół ze stopów lekkich (235/65 R18)
- Przedni zderzak z poziomymi poprzeczkami
- Relingi dachowe
- Reflektory przednie LED z trzema soczewkami w kształcie litery „L
- Sekwencyjne diodowe kierunkowskazy
- Tylne światła mijania i stopu wykonane w technologii LED
- Światła do jazdy dziennej wykonane w technologii LED
- Podświetlenie powitalne klamek
- Światła przeciwmgielne LED
- Wycieraczki szyby czołowej z czujnikiem deszczu
-
Wewnątrz
- Elektryczna regulacja wysokości i wysunięcia kierownicy
- 2-strefowa automatyczna klimatyzacja z generatorem cząstek nanoE
- Kierownica wielofunkcyjna wykończona gładką skórą naturalną
- Gałka dźwigni zmiany biegów wykończona skórą naturalną
- Elektryczna regulacja foteli przednich (8 kierunków)
- Fotel kierowcy z regulowanym podparciem lędźwiowym (2 kierunki)
- System „inteligentny kluczyk”: otwieranie i uruchamianie pojazdu bez użycia klucza
- System ułatwionego zajmowania miejsca kierowcy (odsunięcie kierownicy)
- Uchwyt na napoje z regulacją głębokości
- Lusterko wewnętrzne wsteczne elektrochromatyczne (automatycznie przyciemniane)
- Zegarek analogowy
- Kontroler multimediów w formie pokrętła
- Tapicerka foteli z tkaniny i materiału Tahara
- Elementy ozdobne wykończenia wnętrza: grafitowe 3D
- Przednie nakładki progowe ze stali nierdzewnej z srebrnym logo LEXUS
- Tylne nakładki progowe ze stali nierdzewnej
- Oświetlenie wnętrza reagujące na zbliżenie dłoni
- Tylny podłokietnik
- System oświetlenia z funkcjami „Follow-me home” oraz „Welcome”
- Oparcie tylnych siedzeń dzielone i składane w stosunku 60/40
- Dywaniki podłogowe
Bezpieczeństwo i prowadzenie
- Selektor trybu jazdy (3 tryby)
- Aktywny tempomat (ACC) działający w pełnym zakresie prędkości
- Kamera cofania z liniami pomocniczymi
- Rozmrażanie wycieraczek
- Zestaw naprawczy do opon
- ABS
- Automatyczny wyłącznik świateł drogowych (AHB)
- Automatyczne ryglowanie drzwi
- System wspomagania hamowania awaryjnego (BAS)
- System rozdzielający siłę hamowania (EBD)
- Sygnalizacja hamowania awaryjnego (EBS)
- Wspomaganie kierownicy uzależnione od prędkości jazdy (EPS)
- Układ wspomagania ruszania na wzniesieniu (HAC)
- Ostrzeżenie o opuszczeniu pasa ruchu (LDA)
- Wspomaganie utrzymania pasa ruchu (LKA)
- Rozpoznawanie znaków drogowych (TSR)
- System ochrony przedzderzeniowej (PCS) z wykrywaniem pieszych
- System ostrzegający o zmęczeniu kierowcy (SWAY)
- System ostrzegający o spadku ciśnienia w ogumieniu (TPWS)
- System kontroli trakcji (TRC)
- Zintegrowany system zarządzania dynamiką pojazdu (VDIM)
- System stabilizacji toru jazdy (VSC)
- Dwustopniowe poduszki powietrzne kierowcy i pasażera przedniego fotela
- Dwukomorowa poduszka powietrzna dla pasażera przedniego fotela z możliwością deaktywacji
- Dźwiękowe i wizualne przypomnienie o zapięciu pasów bezpieczeństwa z przodu
- Poduszki powietrzne boczne w oparciach foteli przednich (poduszki typu TAP)
- Boczne poduszki foteli tylnych
- Boczne kurtyny powietrzne
- Poduszka powietrzna chroniąca kolana kierowcy i pasażera przedniego fotela
- Pięć 3-punktowych pasów bezpieczeństwa, przednie i tylne boczne z napinaczami
- Konstrukcja przednich siedzeń zmniejszająca urazy szyi i głowy w przypadku
kolizji (WIL)
- Zaczepy do mocowania fotelika dziecięcego w systemie ISO FIX
- Zamek centralny z podwójną blokadą
- Alarm z lokalizacją GPS oraz możliwością sterowania za pomocą smartfona
- System antykradzieżowy z syreną, immobilizerem, czujnikiem przechyłu i czujnikiem ruchu wewnątrz pojazdu
Elektronika i bajery
- Ekran centralny o przekątnej 8 cali
- Dodatkowy ekran informacyjny 4,2” na tablicy przyrządów
- 9-głośnikowy system audio Pioneer
- Odtwarzacz CD
- System Bluetooth
Co dostajemy dodatkowo w testowanej wersji?
Zewnątrz
- Elektrycznie zamykana i unoszona pokrywa bagażnika z czujnikiem zbliżeniowym
- Lusterka boczne elektrycznie składane, podgrzewane z funkcją zmiany pola widzenia podczas cofania, automatycznym przyciemnianiem oraz pamięcią ustawienia
- 20-calowe, obręcze kół ze stopów lekkich z wymiennymi wkładkami ozdobnymi (235/55 R20)
- Adaptacyjne światła drogowe (AHS)
-
Wewnątrz
- Podgrzewanie koła kierownicy
- Automatyczna kontrola recyrkulacji powietrza
- Elektryczna regulacja foteli przednich (10 kierunków)Fotel kierowcy z regulowanym podparciem lędźwiowym (4 kierunki)
- Pamięć ustawienia fotela kierowcy, kierownicy oraz lusterek
- Pamięć ustawienia fotela pasażera
- Podgrzewanie przednich foteli
- Wentylacja przednich foteli z Climate Concierge
- Automatyczna kontrola temperatury przednich siedzeń
- System ułatwionego zajmowania miejsca kierowcy (odsunięcie kierownicy i fotela
- Tapicerka foteli ze skóry naturalnej półanilinowej
- Elementy ozdobne wykończenia wnętrza wykonane z drewna
- Przednie nakładki progowe ze stali nierdzewnej, z podświetlanym logo LEXUS
- Podświetlenie listew boczków drzwiowych
- Dodatkowe podświetlenie deski rozdzielczej
- Tylny podłokietnik ze schowkiem
- Rolety tylnych szyb drzwiowych
-
-
Bezpieczeństwo i prowadzenie
- Selektor trybu jazdy (4 tryby)
- Czujniki parkowania z funkcją samodzielnego zatrzymania (ICS)
- Asystent parkowania z widokiem 360 stopni
- Korekcja sztywności zawieszenia (AVS)
- Monitor martwego pola (BSM)
- Ostrzeżenie o ruchu poprzecznym podczas cofania z funkcją samodzielnego zatrzymania (RCTB)
- Funkcja statycznego doświetlenia zakrętów
Elektronika i bajery
- Nawigacja GPS Lexus Premium Navigation
- Ekran centralny o przekątnej 12,3 cala
- 15-głośnikowy system audio Mark Levinson z sub-wooferem
- Odtwarzacz CD / DVD
- Korekcja czasu zegarka na podstawie GPS
- Tuner DAB do odbioru cyfrowych stacji radiowych
- Kontroler Remote Touch Interface z dżojstikiem
- Bezprzewodowa ładowarka urządzeń zgodnych z Qi
Kilometrówka
Ile przejechaliśmy? 1632 km
Tagi: 2016 , awd , hybrid , hybryda , lexus , Lexus , lexus polska , lexus rx , lexus rx 450h , rx , rx 450h , suv , Test , V6 , wideo