Jest wiele rzeczy, które dają przyjemność z jazdy samochodem. Lexus RC F ma tych argumentów wyjątkowo dużo – trudno wręcz o drugie takie auto na rynku, które dostarczałoby tyle powodów, by po prostu nim jeździć. Tylko i wyłącznie dla własnej satysfakcji, bez celu i prozaicznych potrzeb.
Możemy wyliczać niemal w nieskończoność, przypominać wyjątkowość niesamowitego V8 drzemiącego tutaj pod maską wykonaną z włókna węglowego, onieśmielający dźwięk, budzący ogromny respekt narowisty charakter, czy też, na drugim biegunie, znakomicie wykończone wnętrza, w którym po prostu chce się przebywać. Zamiast tego jednak po prostu weźmy kluczyki i udajmy się w podróż, tak jak powinniśmy to zrobić. Na wspaniałe przeżycia z Lexusem RC F Carbon zaprasza Marcin.
Technikalia
Serce: | 5.0 V8 - benzynowy, wolnossący |
Skrzynia biegów: | 8-stopniowa, automatyczna |
Napęd: | na tylne koła |
Liczba i układ cylindrów: | 8, widlasty |
Pojemność: | 4969 cm3 |
Moc: | 477 KM przy 7100 obr./min |
Moment obrotowy: | 530 Nm przy 4800-5600 obr./min |
Prędkość maksymalna: | 270 km/h |
Sprint 0-100km/h | 4,5 s |
Spalanie: Spalanie (nasza średnia): | 17,6 / 11,3 / 14,8 l/100 km 22 / 14 / 17,5 l/100 km Miasto / trasa / średnie |
Wydychanie CO2 | 252 g/km |
Hamulce (przód/tył) | tarczowe wentylowane/tarczowe wentylowane |
Struktura zawieszenia (przód/tył) | system o architekturze Multilink/system o architekturze Multilink |
Rozmiar opon | przód: 255/35 R19 tył: 275/35 R19 |
Gwarancja | mechaniczna: 3 lata/100 tysięcy kilometrów; perforacyjna: 12 lat; na lakier: 3 lata. |
Jak duże?
Długi? | 4705 mm |
Szeroki? | 1845 mm |
Wysoki? | 1390 mm |
Rozstaw osi: | 2730 mm |
Ile drzwi? | 2 |
Ile miejsc? | 4 |
Ciężki? | 1860 kg |
Ładowność: | 390 kg |
Bagażnik: | 340 l |
Średnica zawracania: | ok. 11 m |
Pojemność baku: | 66 l |
A ile to kosztuje?
Cena bazowa: | 397 900 PLN (RC F Elegance) |
Cena testowanej wersji: | 468 700 PLN |
Cena testowanego egzemplarza: | 502 390 PLN |
Co dostajemy w bazowej wersji?
- Podgrzewane wycieraczki szyby czołowej z czujnikiem deszczu - Światła do jazdy dziennej w technologii LED i przednie kierunkowskazy w technologii LED - Wysokociśnieniowe spryskiwacze reflektorów - Lusterka zewnętrze fotochromatyczne z pamięcią, elektrycznie składane - Powłoka lakieru chroniąca przed drobnymi zarysowaniami - Trójprojektorowe przednie reflektory LED z systemem adaptacyjnych świateł długich (AHB) | - Elektryczna regulacja wysokości i wysunięcia kierownicy - System Inteligentny Kluczyk (otwieranie i uruchamianie pojazdu bez użycia klucza) - Lusterko wewnętrzne wsteczne elektrochromatyczne - Elektryczna regulacja przednich siedzeń (fotel kierowcy: 8 kierunków z pamięcią, fotel pasażera: 6 kierunków) - Fotele regulowane elektrycznie (8 kierowca i 6 pasażer) + pamięć i podparcie lędźwiowe (kierowca) - Oświetlenie wnętrza w technologii LED - Dwustrefowa automatyczna klimatyzacja z dotykową regulacją i systemem automatycznej recyrkulacji powietrza - Elementy wykończenia wnętrza ze srebrnego włókna szklanego (listwa przy schowku pasażera, panele w drzwiach) - Kierownica ze skóry perforowanej z logo F - Sportowa skórzana gałka dźwigni zmiany biegów F | - Konstrukcja przednich foteli zmniejszająca ryzyko urazów szyi i głowy w przypadku kolizji (WIL) - Czujniki parkowania z przodu i z tyłu - Selektor trybów jazdy: 4 tryby (Eco, Normal, Sport S, Sport S+) - Sygnalizacja hamowania awaryjnego (EBS) - System przeciwdziałający blokowaniu się kół przy hamowaniu (ABS) - System wspomagania hamowania awaryjnego (BA) - Układ wspomagania ruszania na wzniesieniu (HAC) - Czujniki ciśnienia w oponach (z osobną informacją o każdym kole) - Elektroniczny system rozdziału siły hamowania (EBD) - Przednie hamulce tarczowe Brembo® o średnicy 380 mm - Sportowy zintegrowany system zarządzania dynamiką pojazdu (VDIM) - System kontroli trakcji (TRC) - System sygnalizacji opuszczenia pasa ruchu (LDA) - System aktywnej kontroli dźwięku silnika (ASC) - Zestaw naprawczy do kół - Tempomat (Cruise Control) - Czujnik zmierzchu - Kamera cofania (obraz na wyświetlaczu 7") - Immobilizer i system antykradzieżowy (alarm z syreną) |
- Bluetooth - Zaawansowany system audio Pioneer: radio AM/FM, odtwarzacz CD, 6 głośników z systemem nawigacji Lexus Navigation - Wejścia USB i AUX z VTR dla zewnętrznych urządzeń audio |
Co dostajemy dodatkowo w testowanej wersji?
- Pokrywa silnika, dach oraz wysuwany spojler wykończone z karbonu | ||
- Zaciski hamulców w kolorze Lava Orange z logo F - Inteligentna karta: inteligentny kluczyk w postaci płaskiej karty - Pakiet ochrony przeciwzderzeniowej: aktywny tempomat (ACC), system ochrony przedzderzeniowej (PCS) - Pakiet Luxury: tapicerka ze skóry naturalnej o podwyższonej jakości (półanilinowej), podgrzewane i wentylowane fotele przednie - Pakiet LDA: system adaptacyjnych świateł długich (AHB), system sygnalizacji opuszczenia pasa ruchu (LDA) - System audio klasy premium Mark Levinson®: radio AM/FM, odtwarzacz CD/DVD, 17 głośników z systemem nawigacji Lexus Premium Navigation z Lexus Connected Services, dotykowy interfejs Remote Touch - Lakier HEAT Blue Metallic |
Kilometrówka
Ile przejechaliśmy? | 3217 km |
Tagi: 2017 lexus rc f, carbon, film, lexus, Lexus, lexus polska, lexus rc f, lexus rc f carbon, lexus rc f dane techniczne, lexus rc f jazda próbna, lexus rc f opinia, lexus rc f prezentacja, lexus rc f recenzja, lexus rc f review, lexus rc f test, lexus rc f wideo, lexus rc f zdjęcia, lexus rcf, lexus v8, rc f, rc f carbon, rcf, rwd, Test, v8, wideo, wolnossące v8