Dziś znów zajmujemy się autem, które od lat próbuje zachwiać status quo w klasie średniej segmentu premium. Lexus IS, mimo że pozostaje w cieniu niemieckiej konkurencji, ciągle daje sporo mocnych argumentów, by wybrać właśnie japońską propozycję. Dlaczego więc BMW, Mercedes i Audi sprzedają się o wiele lepiej?
Na to pytanie nie ma prostej odpowiedzi, tak jak złożone są oczekiwania klientów. Przez lata Lexus starał się jak najlepiej do nich dopasować i trzeba przyznać, że dziś IS to bardzo dojrzały, przemyślany produkt, który może do siebie dodatkowo przekonać sprawdzoną opcją hybrydową. Przedstawiamy dziś model IS 300h w pięciu najważniejszych punktach.
Technikalia
| Serce: | 2.5 Hybrid - benzynowy wolnossący i elektryczny |
| Skrzynia biegów: | e-CVT - bezstopniowa, automatyczna |
| Napęd: | na tylne koła |
| Liczba i układ cylindrów: | 4, rzędowy |
| Pojemność: | 2494 cm3 |
| Moc: | 223 KM (164 kW) przy 6000 obr./min |
| Moment obrotowy: | 221 Nm przy 4400-5400 obr./min |
| Prędkość maksymalna: | 200 km/h |
| Sprint 0-100km/h | 8,4 s |
| Spalanie (dane producenta): | 5,1 / 4,3 / 4,6 l/100 km Miasto / trasa / średnie |
| Wydychanie CO2 | 128-145 g/km |
| Hamulce (przód/tył) | tarczowe wentylowane/tarczowe wentylowane |
| Struktura zawieszenia (przód/tył) | podwójne wahacze/wielowahaczowe |
| Rozmiar opon | przód: 225/40 R18; tył: 255/35 R18 |
| Gwarancja | mechaniczna: 3 lata/100 tysięcy km; na lakier: 3 lata; perforacyjna: 12 lat |
Jak duże?
| Długi? | 4680 mm |
| Szeroki? | 1810 mm |
| Wysoki? | 1430 mm |
| Rozstaw osi: | 2800 mm |
| Ile drzwi? | 4 |
| Ile miejsc? | 5 |
| Ciężki? | 1620-1720 kg |
| Ładowność: | 425-525 kg |
| Bagażnik: | 450 l |
| Średnica zawracania: | 10,4 m |
| Pojemność baku: | 66 l |
A ile to kosztuje?
| Cena bazowa: | 162 900 PLN (IS 300 Elegance) |
| Cena testowanej wersji: | 201 900 PLN |
| Cena testowanego egzemplarza: | 284 000 PLN |
Kilometrówka
| Ile przejechaliśmy? | 966 km |












































