Project Automotive

jeździmy samochodami

Testy Wideo

Lexus IS 300h F Sport – test

Dziś znów zajmujemy się autem, które od lat próbuje zachwiać status quo w klasie średniej segmentu premium. Lexus IS, mimo że pozostaje w cieniu niemieckiej konkurencji, ciągle daje sporo mocnych argumentów, by wybrać właśnie japońską propozycję. Dlaczego więc BMW, Mercedes i Audi sprzedają się o wiele lepiej?

Na to pytanie nie ma prostej odpowiedzi, tak jak złożone są oczekiwania klientów. Przez lata Lexus starał się jak najlepiej do nich dopasować i trzeba przyznać, że dziś IS to bardzo dojrzały, przemyślany produkt, który może do siebie dodatkowo przekonać sprawdzoną opcją hybrydową. Przedstawiamy dziś model IS 300h w pięciu najważniejszych punktach.

 



Technikalia

Serce:2.5 Hybrid - benzynowy wolnossący i elektryczny
Skrzynia biegów:e-CVT - bezstopniowa, automatyczna
Napęd:na tylne koła
Liczba i układ cylindrów:4, rzędowy
Pojemność:2494 cm3
Moc:223 KM (164 kW) przy 6000 obr./min
Moment obrotowy:221 Nm przy 4400-5400 obr./min
Prędkość maksymalna:200 km/h
Sprint 0-100km/h8,4 s
Spalanie (dane producenta):
5,1 / 4,3 / 4,6 l/100 km
Miasto / trasa / średnie
Wydychanie CO2128-145 g/km
Hamulce (przód/tył)tarczowe wentylowane/tarczowe wentylowane
Struktura zawieszenia (przód/tył)podwójne wahacze/wielowahaczowe
Rozmiar oponprzód: 225/40 R18; tył: 255/35 R18
Gwarancjamechaniczna: 3 lata/100 tysięcy km;
na lakier: 3 lata;
perforacyjna: 12 lat

Jak duże?

Długi?4680 mm
Szeroki?1810 mm
Wysoki?1430 mm
Rozstaw osi:2800 mm
Ile drzwi?4
Ile miejsc?5
Ciężki?1620-1720 kg
Ładowność:425-525 kg
Bagażnik:450 l
Średnica zawracania:10,4 m
Pojemność baku:66 l

A ile to kosztuje?

Cena bazowa:162 900 PLN (IS 300 Elegance)
Cena testowanej wersji:201 900 PLN
Cena testowanego egzemplarza:284 000 PLN

Kilometrówka

Ile przejechaliśmy?966 km

Dawniej chciał być kolejarzem, ale że na kolei strajkowano, a w pociągach śmierdziało, przerzucił się na motoryzację. Wielbiciel brzmienia klasycznych V12tek, wysokoobrotowych V8mek, oraz pieczonej pizzy.