Sposobów na kompakta segmentu premium jest mnóstwo i już prawie każdy producent o większych aspiracjach ma swojego przedstawiciela w tej klasie, zazwyczaj będącego najmniejszym modelem w gamie. Jest w czym wybierać, ale dość łatwo wyróżnić cechę, która łączy wszystkie te auta – dążenie do oryginalności.
Gdy więc mamy odpowiednie zasoby w portfelu i chcemy wyróżnić się z tłumu, niekoniecznie powinniśmy zawędrować do salonów niemieckich marek. Owszem, trójca Audi, BMW i Mercedes ma już w ofercie po kilka interpretacji modelu kompaktowego, ale to opcja aż nadto oczywista. Alternatywa? Daleki wschód. Japończycy bowiem też śmiało poczynają sobie w tych rynkowych rewirach i nie chcą odpuszczać kolejnych szans na zwiększenie sprzedaży. Tyle, że nawet oni podchodzą do tematu w mocno zróżnicowany sposób.
Podobieństwa Infiniti Q30 i Lexusa CT 200h kończą się na rodowodzie i bliskim powiązaniu z innymi modelami – odpowiednio – Mercedesem GLA i… Toyotą Auris. Oznacza to, że z jednej strony mamy do czynienia z mocno niemieckim charakterem ukrytym w nadwozie romansujące z modą na crossovery, a z drugiej dobrze sprawdzoną technologię będącą wizytówką niemal całego koncernu. Choć trudno te auta ze sobą jednoznacznie porównać, to przecież celują w niemal dokładnie to samo grono klientów – tych, którzy dla znaczka, odpowiedniej technologii i wykończenia wnętrza są skłonni zapłacić sporo nawet za stosunkowo niewielkie auto. Która propozycja wydała nam się ciekawsza? Oba auta zestawili ze sobą Maciek i Wiktor.
Infiniti Q30 2.0t DCT AWD Luxe Tech | Lexus CT 200h F Sport | |
Silnik: | 2.0t - benzynowy, turbodoładowany, R4 | 200h - benzynowy, wolnossący R4 + elektryczny |
Skrzynia: | DCT - 7-biegowa, dwusprzęgłowa, automatyczna | CVT - bezstopniowa, automatyczna |
Napęd: | na cztery koła | na przednie koła |
Moc: | 211 KM (155 kW) przy 5500 obr./min | 136 KM (100 kW) przy 5200 obr./min (99 KM + 82 KM elektr.) |
Moment obrotowy: | 350 Nm przy 1200-4000 obr./min | 142 Nm przy 2800-4400 obr./min + 207 Nm (elektr.) |
0-100 km/h: | 7,3 s | 10,3 s |
Prędkość maksymalna: | 230 km/h | 180 km/h |
Spalanie: (miasto/trasa/średnie) | 9,4/6,3/7,4 l/100km | 3,8/3,8/3,8 l/100km |
Wymiary: (dł./sz./wys.) | 4425/1805/1495 mm | 4350/1765/1455 mm |
Rozstaw osi: | 2700 mm | 2600 mm |
Masa: | 1644 kg | 1465 kg |
Pojemność bagażnika: | 430 l | 375 l |
Pojemność baku: | 50 l | 45 l |
Cena podstawowa: | 101 649 PLN (1.6t 6MT Pure) | 119 800 PLN (200h Elegance) |
Cena testowanego egz.: | 192 109 PLN | 190 600 PLN |
Tagi: 2018, 2018 infiniti q30, 2018 infiniti q30 test, 2018 lexus ct, 2018 lexus ct 200h, auris, awd, ct, ct200h, cvt, dct, film, gla, hybrid, infiniti, infiniti q30 cena, infiniti q30 dane techniczne, infiniti q30 opinia, infiniti q30 recenzja, infiniti q30 review, infiniti-test, Lexus, lexus, lexus ct, lexus ct 200h, lexus ct infiniti q30, lexus ct200h, lexus ct200h cena, lexus ct200h dane techniczne, lexus ct200h opinia, lexus ct200h recenzja, lexus ct200h review, lexus ct200h test, lexus ct200h zdjęcia, lexus polska, porównanie, q30, q30 2.0t, Test, versus, wideo