Z Runabout Vehicle, czyli w skrócie: ZR-V. To nowy model Hondy, który ma za zadanie zapełnić lukę pomiędzy mniejszą HR-V, a większą CR-V. Nazwa… nawiązuje do pokolenia Z, ale krótko mówiąc to kolejny crossover.
Dostępny jest tylko jeden układ napędowy – hybryda o mocy 184 koni, którą znamy już z Civica. Silnik spalinowy pełni tu funkcję generatora prądu, a skrzyni biegów nie ma, choć przełożenia są bardzo ciekawie symulowane. Kompaktowy model był jednym z najlepszych aut jakimi jeździliśmy w zeszłym roku, a jak będzie z ZR-V? Zapraszamy na test Maćka.
Technikalia
| Serce: | 2.0 i-MMD Hybrid - benzynowy, wolnossący + motor elektryczny |
| Skrzynia biegów: | bezstopniowa, automatyczna |
| Napęd: | na przednie koła |
| Liczba i układ cylindrów: | 4, rzędowy |
| Pojemność: | 1993 cm3 |
| Moc (systemowa): | 184 KM (135 kW) przy 5000-6000 obr./min |
| Moment obrotowy: | 315 Nm przy 0-2000 obr./min |
| Prędkość maksymalna: | 173 km/h |
| Sprint 0-100km/h | 7,9 s |
| Spalanie (dane producenta): | 4,8 / 4,5 / 5,8 l/100 km Miasto / trasa / średnie |
| Wydychanie CO2 | 131 g/km |
| Hamulce (przód/tył) | tarczowe wentylowane/tarczowe |
| Struktura zawieszenia (przód/tył) | kolumny McPhersona/wielowahaczowe |
| Rozmiar opon | 225/55 R18 |
| Gwarancja | mechaniczna: 5 lat lub 100 tys. kilometrów; na lakier: 3 lata; perforacyjna: 12 lat |
Jak duże?
| Długi? | 4568 mm |
| Szeroki? | 1840 mm |
| Wysoki? | 1613 mm |
| Rozstaw osi: | 2657 mm |
| Ile drzwi? | 5 |
| Ile miejsc? | 5 |
| Ciężki? | 1604 kg |
| Ładowność: | 526 kg |
| Bagażnik: | 390 l |
| Średnica zawracania: | 11,3 m |
| Pojemność baku: | 57 l |
A ile to kosztuje?
| Cena bazowa: | 175 900 PLN (Elegance) |
| Cena testowanej wersji: | 185 400 PLN |
| Cena testowanego egzemplarza: | 188 400 PLN |
Kilometrówka
| Ile przejechaliśmy? | 1083 km |






















