W lipcu zeszłego roku rozprawialiśmy na temat Forda Mustanga, który stał się elektrykiem. Odmiana Mach-E nadal budzi sporo emocji, ale jednocześnie coraz częściej widać ją na drogach.
Naszym zarzutem dla „zwykłego” Mach-E było dość niemrawe prowadzenie. Z jednej strony to zrozumiałe, bo to przecież elektryczny SUV, ale z drugiej – w końcu nazwa Mustang powinna zapewniać coś więcej. Wystarczy jednak dogłębniej spojrzeć w broszurę, by znaleźć Forda Mustanga Mach-E GT. I w jego wypadku historia jest zupełnie inna. Przetestował go dla Was Maciek.

Technikalia
| Serce: | 2 silniki elektryczne |
| Skrzynia biegów: | automatyczna, bezstopniowa |
| Napęd: | na wszystkie koła |
| Pojemność baterii: | 98 kWh |
| Moc: | 487 KM (358 kW) |
| Moment obrotowy: | 860 Nm |
| Prędkość maksymalna: | 200 km/h |
| Sprint 0-100km/h | 4,4 s (3,7 s z 1ft rollout) |
| Pobór energii elektrycznej, zasięg WLTP (dane producenta): | 20 kWh/100 km, 490 km (cykl mieszany) |
| Hamulce (przód/tył) | tarczowe wentylowane/tarczowe |
| Struktura zawieszenia (przód/tył) | kolumny McPhersona/wielowahaczowe |
| Rozmiar opon | 245/45 R20 |
| Gwarancja | mechaniczna: 2 lata/bez limitu km; perforacyjna: 12 lat; na baterie: 8 lat/160 000 km |
Jak duże?
| Długi? | 4743 mm |
| Szeroki? | 1930 mm |
| Wysoki? | 1613 mm |
| Rozstaw osi: | 2987 mm |
| Ile drzwi? | 5 |
| Ile miejsc? | 5 |
| Ciężki? | 2273 kg |
| Ładowność: | 444 kg |
| Bagażnik: | 402 l |
| Średnica zawracania: | 11,6 m |
A ile to kosztuje?
| Cena bazowa: | 292 000 PLN (Mach-E 75 kWh RWD) |
| Cena testowanej wersji: | 399 000 PLN |
| Cena testowanego egzemplarza: | 408 000 PLN |
Kilometrówka
| Ile przejechaliśmy? | 1650 km |