Tu nie ma mowy o żadnej przesadzie. Przed nami prawdziwy symbol motoryzacji, legenda i auto ukrywające się pod logo znanym nawet tym największym samochodowym laikom. Nareszcie w Europie, nareszcie w Project Automotive – Ford Mustang GT.
To wszystko brzmi trochę jak spełnienie dziecięcych marzeń – Ford w końcu pojawia się ze swoim chyba najsłynniejszym modelem także w Polsce. Oczekiwania są gigantyczne, choć znaków zapytania jest niemal równie wiele. Czy jeden z najważniejszych bohaterów motoryzacyjnej popkultury spełnia pokładane w nim nadzieje? Szczęśliwcem, który miał okazję to dla Was sprawdzić, jest Maciek.
Technikalia
Serce: | 5.0 Ti-VCT V8 - benzynowy, wolnossący |
Skrzynia biegów: | automatyczna, 6-biegowa |
Napęd: | na tylne koła |
Liczba cylindrów i układ cylindrów: | V8 |
Pojemność: | 4951 cm3 |
Moc: | 421 KM (310 kW) przy 6500 obr./min |
Moment obrotowy: | 530 Nm przy 4250 obr./min |
Prędkość maksymalna: | 250 km/h |
Sprint 0-100km/h: | 4,8 s |
Spalanie (dane producenta): Nasza średnia: | 18,6 / 8,2 / 12,0 l/100km 25,0 / 12,0 / 15,9 l/100km Miasto / trasa / średnie |
Wydychanie CO2: | 281 g/km |
Hamulce (przód/tył): | tarczowe wentylowane |
Struktura zawieszenia (przód/tył): | kolumny MacPhersona/wielowahaczowe |
Rozmiar opon: | przód: 255/40 R19, tył: 275/40 R19 |
Gwarancja | mechaniczna: 2 lata; perforacyjna: 12 lat; na lakier: 2 lata |
Jak duże?
Długi? | 4784 mm |
Szeroki? | 1916 mm |
Wysoki? | 1381 mm |
Rozstaw osi: | 2720 mm |
Ile drzwi? | 2 |
Ile miejsc? | 4 |
Ciężki? | 1734 kg |
Ładowność: | 353 kg |
Bagażnik: | 408 l |
Średnica zawracania: | 12,2 m |
Pojemność baku: | 61 l |
A ile to kosztuje?
Cena bazowa: | 162 000 PLN (2.3 EcoBoost) |
Cena testowanej wersji: | 192 000 PLN |
Cena testowanego egzemplarza: | około 210 000 PLN |
Co dostajemy w bazowej wersji?
- Reflektory automatyczne - włączające się automatycznie w zależności od poziomu natężenia światła - Światła do jazdy dziennej zintegrowane ze światłami przeciwmgielnymi - Tylny zderzak z dyfuzorem lakierowanym w kolorze nadwozia - Lusterka boczne - sterowane, podgrzewane i składane elektrycznie, obudowy lakierowane w kolorze nadwozia, ze zintegrowanymi kierunkowskazami i lampkami oświetlającymi podłoże, z projekcją logo ‚Mustang’ - Układ wydechowy - 2 końcówki ze stali nierdzewnej | - Kierownica i uchwyt dźwigni zmiany biegów wykończone skórą - Elektrycznie sterowane szyby przednich drzwi - Nakładki na progi przednich drzwi z podświetlanym napisem ‚Mustang’ (w wybranym kolorze) - Automatycznie ściemniające się lusterko wsteczne - Oświetlenie wnętrza diodami LED z elementami nastrojowego oświetlenia (w wybranym kolorze) - Welurowe dywaniki podłogowe z przodu - Przednie fotele - elektryczna regulacja położenia w 6. kierunkach | - Elektroniczny układ stabilizacji toru jazdy (ESC) z układem kontroli trakcji (TA) zawiera układ wspomagania awaryjnego hamowania (EBA) - Układ ułatwiajacy ruszanie na wzniesieniach (HSA) - System monitorowania ciśnienia w oponach (TPMS) - Poduszki powietrzne - czołowe dla kierowcy i pasażera z przodu, boczne dla kierowcy i pasażera z przodu, kolanowa dla kierowcy - Boczne kurtyny powietrzne chroniące osoby w 1. i 2. rzędzie siedzeń - Ford Active Glove Box - system aktywnej ochrony kolan pasażera siedzącego z przodu - Układ kierowniczy ze wspomaganiem elektrycznym (EPAS) - Drive mode - wybór trybu napędu: normalny, sportowy, na tor, śnieg/mokra nawierzchnia - Track Apps - informacja na wyświetlaczu między zegarami o: sile odśrodkowej w zakręcie, czasie przyspieszenia, drodze hamowania - Kamera ułatwiająca parkowanie tyłem - Tempomat |
zawiera: kolorowy wyświetlacz dotykowy 8”, zestaw głośnomówiący z Bluetooth® i rozbudowaną funkcją sterowania głosem w języku polskim oraz funkcją wzywania pomocy, 9 głośników, gniazda: 2xUSB, zdalne sterowanie na kierownicy - Klimatyzacja dwustrefowa z automatyczną regulacją temperatury (DEATC) - Ford KeyFree - system centralnego zamka z kluczem elektronicznym i przyciskiem rozrusznika Ford Power - Ford MyKey® - z możliwością deaktywacji Track Apps |
Co dostajemy dodatkowo w testowanej wersji?
- Podwójne pasy wzdłuż nadwozia z folii transparentnej, z czarnym nadrukiem gradientowym i efektem przejść tonalnych - Górna i dolna krata wlotu powietrza w stylizacji GT | - Line lock - system elektronicznej blokady przednich hamulców (niezależnie od tylnych). - Launch control - program maksymalnego przyspieszenia ze startu zatrzymanego. |
|
zawiera: kolorowy wyświetlacz dotykowy 8”, TMC, zestaw głośnomówiący z Bluetooth® i rozbudowaną funkcją sterowania głosem w języku polskim oraz funkcją wzywania pomocy, system nagłośnienia ‚Shaker TM Pro’ (12 głośników wysokiej jakości, w tym subwoofer; wzmacniacz 390W), gniazda: 2xUSB, zdalne sterowanie na kierownicy, mapy Europy z widokiem 3D, menu tekstowe i komunikaty głosowe nawigacji w języku polskim |
Kilometrówka
Ile przejechaliśmy? | 1177 km |
Tagi: 2017, automat, coupe, fastback, film, Ford, ford, ford polska, gt, mustang, mustang gt, sync3, Test, v8, wideo