Trzecia generacja Dacii Duster wjeżdża na salony i mamy do czynienia z prawdziwą rewolucją. Auto zachowuje swój terenowy charakter – ba – ma go jeszcze więcej niż poprzednik, a do tego wygląda dużo atrakcyjniej.
To co jednak ciekawe, to jak Duster wypada na tle innych modeli w gamie koncernu Renault, w tym takich bardzo bliźniaczych. I o tym dzisiaj poopowiada Wam Marcin.
Technikalia
| Serce: | Hybrid 140 - benzynowy, wolnossący + elektryczny |
| Skrzynia biegów: | E-Tech multi mode - automatyczna |
| Napęd: | na przednie koła |
| Liczba cylindrów i układ cylindrów: | 4, rzędowy |
| Pojemność: | 1598 cm3 |
| Moc: | 140 KM (102 kW) |
| Moment obrotowy: | 148-205 Nm przy 3600 obr./min |
| Prędkość maksymalna: | 160 km/h |
| Sprint 0-100km/h: | 10,1 s |
| Spalanie (dane producenta): | 4,9 l/100km średnie |
| Wydychanie CO2: | 112 g/km |
| Hamulce (przód/tył): | tarczowe wentylowane/bębnowe |
| Struktura zawieszenia (przód/tył): | kolumny McPhersona/belka skrętna |
| Rozmiar opon: | 215/60 R18 |
| Gwarancja | mechaniczna: 3 lata/100 000 km; na lakier: 3 lata; perforacyjna: 12 lat |
Jak duże?
| Długi? | 4343 mm |
| Szeroki? | 1813 mm |
| Wysoki? | 1656 mm (1661 mm z relingami) |
| Rozstaw osi: | 2657 mm |
| Ile drzwi? | 5 |
| Ile miejsc? | 5 |
| Ciężki? | 1380 kg |
| Ładowność: | 490 kg |
| Bagażnik: | 430 l |
| Średnica zawracania: | 10,86 m |
| Pojemność baku: | 48,5 l |
A ile to kosztuje?
| Cena bazowa: | 79 900 PLN (ECO-G 100 Essential) |
| Cena testowanej wersji: | 117 400 PLN |
| Cena testowanego egzemplarza: | 122 500 PLN |
Kilometrówka
| Ile przejechaliśmy? | 617 km |





































