Project Automotive

jeździmy samochodami

Testy Wideo

Dacia Duster Hybrid 140 Journey – test

Trzecia generacja Dacii Duster wjeżdża na salony i mamy do czynienia z prawdziwą rewolucją. Auto zachowuje swój terenowy charakter – ba – ma go jeszcze więcej niż poprzednik, a do tego wygląda dużo atrakcyjniej.

To co jednak ciekawe, to jak Duster wypada na tle innych modeli w gamie koncernu Renault, w tym takich bardzo bliźniaczych. I o tym dzisiaj poopowiada Wam Marcin.

 



Technikalia

Serce:Hybrid 140 - benzynowy, wolnossący + elektryczny
Skrzynia biegów:E-Tech multi mode - automatyczna
Napęd:na przednie koła
Liczba cylindrów i układ cylindrów:4, rzędowy
Pojemność:1598 cm3
Moc:140 KM (102 kW)
Moment obrotowy:148-205 Nm przy 3600 obr./min
Prędkość maksymalna:160 km/h
Sprint 0-100km/h:10,1 s
Spalanie (dane producenta):4,9 l/100km
średnie
Wydychanie CO2:112 g/km
Hamulce (przód/tył):tarczowe wentylowane/bębnowe
Struktura zawieszenia (przód/tył):kolumny McPhersona/belka skrętna
Rozmiar opon:215/60 R18
Gwarancjamechaniczna: 3 lata/100 000 km; na lakier: 3 lata; perforacyjna: 12 lat

Jak duże?

Długi?4343 mm
Szeroki?1813 mm
Wysoki?1656 mm (1661 mm z relingami)
Rozstaw osi:2657 mm
Ile drzwi?5
Ile miejsc?5
Ciężki?1380 kg
Ładowność:490 kg
Bagażnik:430 l
Średnica zawracania:10,86 m
Pojemność baku:48,5 l

A ile to kosztuje?

Cena bazowa:79 900 PLN (ECO-G 100 Essential)
Cena testowanej wersji:117 400 PLN
Cena testowanego egzemplarza:122 500 PLN

Kilometrówka

Ile przejechaliśmy?617 km

Dawniej chciał być kolejarzem, ale że na kolei strajkowano, a w pociągach śmierdziało, przerzucił się na motoryzację. Wielbiciel brzmienia klasycznych V12tek, wysokoobrotowych V8mek, oraz pieczonej pizzy.