Project Automotive

jeździmy samochodami

Testy Wideo

Cupra Ateca 2.0 TSI 190 KM 4Drive – test

Można powiedzieć, że model Ateca to taki rynkowy dinozaur. Debiut w 2016 roku, drobne liftingi, zyskanie znaczka Cupra… i w 2025 roku nadal dostępny zarówno w ofercie Seata, jak i Cupry.

I choć w tej drugiej marce powoli zastępuje go Terramar, to dzisiaj jeszcze raz sprawdzimy co do zaoferowania ma Ateca – tym razem w wersji ze 190-konnym silnikiem 2.0 TSI. Na film zaprasza Marcin.



Technikalia

Serce:2.0 TSI 190 KM - benzynowy, turbodoładowany
Skrzynia biegów:DSG - 7-stopniowa, automatyczna, dwusprzęgłowa
Napęd:na cztery koła
Liczba i układ cylindrów:4, rzędowy
Pojemność:1984 cm3
Moc:190 KM (140 kW) przy 4200-6000 obr./min
Moment obrotowy:320 Nm przy 1500-4100 obr./min
Prędkość maksymalna:212 km/h
Sprint 0-100km/h7,2 s
Spalanie (dane producenta):7,9-8,2 l/100 km
Cykl mieszany
Wydychanie CO2179-189 g/km
Hamulce (przód/tył)tarczowe wentylowane/tarczowe
Struktura zawieszenia (przód/tył)kolumny MacPhersona/wielowahaczowe
Rozmiar opon245/40 R19
Gwarancjamechaniczna: 5 lat/150 000 km (pierwsze 2 lata bez limitu km); na lakier: 3 lata; perforacyjna: 12 lat

Jak duże?

Długi?4386 mm
Szeroki?1841 mm
Wysoki?1599 mm
Rozstaw osi:2630 mm
Ile drzwi?5
Ile miejsc?5
Ciężki?1505 kg
Ładowność:585 kg
Bagażnik:485 l
Średnica zawracania:10,8 m
Pojemność baku:55 l

A ile to kosztuje?

Cena bazowa:166 000 PLN (1.5 TSI 150 KM)
Cena testowanej wersji:186 800 PLN (2.0 TSI 190 KM DSG 4Drive)
Cena testowanego egzemplarza:213 800 PLN

Kilometrówka

Ile przejechaliśmy?496 km

Dawniej chciał być kolejarzem, ale że na kolei strajkowano, a w pociągach śmierdziało, przerzucił się na motoryzację. Wielbiciel brzmienia klasycznych V12tek, wysokoobrotowych V8mek, oraz pieczonej pizzy.