Hot hatch niejedno ma imię. Są modele pobudzające wyobraźnie już na pierwszy rzut oka i stawiające przede wszystkim na fajerwerki na zewnątrz. Są też takie, które pozostają nieco bardziej zachowawcze, a wrażenie robią przede wszystkim liczbami. Do tej drugiej grupy zaliczamy Audi S3.
To co prawda nawet nie najmocniejsze wydanie niemieckiego kompakta, znacznie ustępujące szalonemu modelowi RS3, ale nie myślcie ani przez chwilę, że to może być wolne auto. Audi ma w zanadrzu naprawdę mocne karty i skrzętnie je wykorzystuje. Czy jednak na tyle dobrze, by odwieść klientów od zakupu bliźniaczego Golfa R? Sprawdził to dla Was Maciek w teście odmiany po liftingu.
Za udostępnienie auta do testu serdecznie dziękujemy dealerowi Audi Krotoski Cichy z Łodzi.
Technikalia
Serce: | 2.0 TFSI - benzynowy, turbodoładowany |
Skrzynia biegów: | automatyczna, 7-biegowa S tronic |
Napęd: | na cztery koła quattro |
Liczba cylindrów i układ cylindrów: | 4, rzędowy |
Pojemność: | 1984 cm3 |
Moc: | 310 KM (228 kW) przy 5500-6500 obr./min, |
Moment obrotowy: | 400 Nm przy 2000-5400 obr./min |
Prędkość maksymalna: | 250 km/h |
Sprint 0-100km/h: | 4,6 s |
Spalanie (dane producenta): | 8,2 / 5,5 / 6,5 l/100 km Miasto / trasa / średnie |
Wydychanie CO2: | 149 g/km |
Hamulce (przód/tył): | tarczowe wentylowane |
Struktura zawieszenia (przód/tył): | kolumny McPhersona/wielowahaczowe |
Rozmiar opon: | 245/40 R18 |
Gwarancja | mechaniczna: 3 lata/90 tysięcy km; na lakier: 3 lata; perforacyjna: 12 lat |
Jak duże?
Długi? | 4322 mm |
Szeroki? | 1785 mm |
Wysoki? | 1404 mm |
Rozstaw osi: | 2631 mm |
Ile drzwi? | 5 |
Ile miejsc? | 5 |
Ciężki? | 1505 kg |
Ładowność: | 540 kg |
Bagażnik: | 340 (max. 1180) l |
Średnica zawracania: | 10 m |
Pojemność baku: | 55 l |
A ile to kosztuje?
Cena bazowa: | 174 900 PLN (2.0 TFSI quattro 6 biegów) |
Cena testowanej wersji: | 184 000 PLN |
Cena testowanego egzemplarza: | 233 500 PLN |
Co dostajemy w bazowej wersji?
polerowane z oponami 225/40 R18 - Dysze spryskiwaczy przedniej szyby, ogrzewane - Reflektory tylne w technice LED - Reflektory w technice LED - Statyczne światła skrętne i światła na złe warunki pogodowe - Układ zmywania reflektorów - Światła do jazdy dziennej - Listwy wokół szyb w kolorze czarnym - Lusterka zewnętrzne w optyce aluminium - Spoiler dachowy S line - Lusterka zewnętrzne elektrycznie ustawiane i ogrzewane | - Dzielona i składana tylna kanapa - Fotele sportowe z tłoczeniem S na oparciu siedzeń przednich - Fotel kierowcy i pasażera z mechaniczną regulacją wysokości i wsparciem przestrzeni pod udami - ISOFIX - Aplikacje dekoracyjne z aluminium szczotkowanego - Dywaniki welurowe z przodu i z tyłu - Listwy progowe z wkładką aluminiową, z emblematem S, podświetlane - Pakiet optyczny wnętrza w tonacji aluminium - Tapicerka skórzana/tkanina Trophy - Kierownica 3-ramienna, skórzana, sportowa, wielofunkcyjna - z emblematem S dla S3 - Nakładki na pedały ze stali szlachetnej | - Czujnik zmierzchowy świateł i czujnik deszczu - Asystent podjazdu - Audi drive select - Elektroniczny system stabilizacji toru jazdy (ESP) - Funkcja start/stop z systemem rekuperacji - Poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera z poduszką kolanową kierowcy oraz funkcją deaktywacji poduszki powietrznej pasażera - Zawieszenie sportowe |
- 8 głośników pasywnych - Interfejs dla urządzeń zewnętrznych / AUX-IN - Komputer pokładowy z kolorowym wyświetlaczem - MMI Radio plus - Złącze Bluetooth |
Co dostajemy dodatkowo w testowanej wersji?
- Obręcze kół ze stopu metali lekkich 7,5Jx18" , 5-ramienne, opony 225/40 R18 - Pakiet optyczny "Czerń" - Zaciski hamulców w kolorze czerwonym (dla przednich kół z emblematem S3) | - Kierownica 3-ramienna, sportowa, wielofunkcyjna, spłaszczona u dołu z funkcją zmiany przełożeń, dla przekładni S tronic - Lusterko wewnętrzne z automatyczną funkcją przeciwoślepieniową, czujnikiem deszczu i świateł mijania oraz szybą przednią z pasem przy górnej krawędzi - Tapicerka skórzana Feinnappa - Ogrzewanie foteli przednich - Regulacja podparcia odcinka lędźwiowego kręgosłupa dla foteli przednich, elektryczna | - Asystent świateł drogowych - Audi Parking System plus - przód i tył z wizualizacją na ekranie MMI - Kamera cofania - Pakiet systemów asystujących |
- Audi virtual cockpit - System nagłaśniający Audi Sound System - Audi phone box - Wzmocnienie odbioru LTE |
Kilometrówka
Ile przejechaliśmy? | 413 km |
Tagi: 2017, 8v, A3, audi, audi a3, audi s3, audi-test, facelift, film, fl, golf r, hot hatch, krotoski cichy, opinia, prezentacja, recenzja, S3, s3 sportback, sportback, Test, wideo