Choć Audi Q5 szybko stało się bestsellerem to stworzenie nowego modelu, który będzie w stanie powtórzyć sukces pierwszej generacji nie jest proste. Niemcy stanęli przed trudnym zadaniem połączenia ze sobą postępowego, nowoczesnego wizerunku z upodobaniami konserwatywnej klienteli.
Nowe Audi Q5 wygląda więc niemal tak jak stary model i na pierwszy rzut oka nie przynosi zbyt wielu nowinek. Pod spokojnie formowaną karoserią skrywa się jednak sporo technologicznych zmian. Czy przeciwieństwa i tym razem będą się przyciągały? Sprawdziliśmy SUVa z dwulitrowym, 252-konnym silnikiem benzynowym i rzecz jasna – napędem quattro. Za udostępnienie auta do testu dziękujemy dealerowi Audi Krotoski-Cichy z Łodzi.
Technikalia
| Serce: | 2.0 TFSI - benzynowy, turbodoładowany |
| Skrzynia biegów: | 7-stopniowa, automatyczna S-tronic |
| Napęd: | quattro ultra |
| Liczba i układ cylindrów: | 4, rzędowy |
| Pojemność: | 1984 cm3 |
| Moc: | 252 KM (185 kW), przy 5000 obr./min |
| Moment obrotowy: | 370 Nm przy 1600-4500 obr./min |
| Prędkość maksymalna: | 237 km/h |
| Sprint 0-100km/h | 6,3 s |
| Spalanie (dane producenta): (dane nasze) | 8,4 / 6,2 / 6,9 l/100 km 10 / 7,7 / 9 l / 100 km Miasto / trasa / średnie |
| Wydychanie CO2 | 158 g/km |
| Hamulce (przód/tył) | tarczowe wentylowane/tarczowe wentylowane |
| Struktura zawieszenia (przód/tył) | wielowahaczowe/wielowahaczowe |
| Rozmiar opon | 235/55 R19 |
| Gwarancja | mechaniczna: 3 lata |
Kopia Jak duże?
| Długi? | 4663 mm |
| Szeroki? | 1893 mm |
| Wysoki? | 1659 mm |
| Rozstaw osi: | 2819 mm |
| Ile drzwi? | 5 |
| Ile miejsc? | 5 |
| Ciężki? | 1657 kg |
| Ładowność: | 680 kg |
| Bagażnik: | 550 l / 1600 l |
| Średnica zawracania: | 11,0 m |
| Pojemność baku: | 65 l |
A ile to kosztuje?
| Cena bazowa: | 159 000 PLN (2.0 TDI) |
| Testowany egzemplarz: | 282 690 PLN |








































