Project Automotive

jeździmy samochodami

Testy Wideo

Abarth 695 Tributo 131 Rally – test

To już ten moment – z oferty marki Abarth znikają auta spalinowe, a ich miejsce zajmuje elektryczny model 500e. Bulgoczący dźwięk z wydechu zastępuje głośnik, a masa wzrasta o przeszło 200 kg – czy to w ogóle może się udać?

Sprawdzimy to niebawem, a na razie zapraszamy na imprezę kończącą benzynowy rozdział. I trzeba przyznać, że mamy tu do czynienia z prawdziwą bombą – bo Abarth 695 Tributo 131 Rally to samochód bardzo unikalny. Na tyle, że nie był nawet oficjalnie oferowany w Polsce. Więcej opowie Maciek.

 



Technikalia

Serce:benzynowy, turbodoładowany
Skrzynia biegów:5-stopniowa, manualna
Napęd:na przednie koła
Liczba i układ cylindrów:4, rzędowy
Pojemność:1368 cm3
Moc:180 KM (132 kW) przy 5500 obr./min
Moment obrotowy:250 Nm przy 3000 obr./min
Prędkość maksymalna:225 km/h
Sprint 0-100km/h6,7 s
Spalanie (dane producenta):
6,8 l/100km
średnie
Wydychanie CO2171 g/km
Hamulce (przód/tył)tarczowe wentylowane/tarczowe wentylowane
Struktura zawieszenia (przód/tył)kolumny McPhersona/belka skrętna
Rozmiar opon205/40 R17
Gwarancjamechaniczna: 2 lata; na lakier: 2 lata; perforacyjna: 8 lat

Jak duże?

Długi?3660 mm
Szeroki?1627 mm
Wysoki?1485 mm
Rozstaw osi:2300 mm
Ile drzwi?3
Ile miejsc?4
Ciężki?1140 kg
Ładowność:315 kg
Bagażnik:185 l
Średnica zawracania:10,6 m
Pojemność baku:35 l

A ile to kosztuje?

Cena bazowa:106 000 PLN (Abarth 595)
Cena testowanej wersji:126 000 PLN (Abarth 695)
Cena testowanego egzemplarza:ok. 160 000 PLN

Kilometrówka

Ile przejechaliśmy?1184 km

W życiu prowadził kilkaset aut... i ciągle mu mało.