To już ten moment – z oferty marki Abarth znikają auta spalinowe, a ich miejsce zajmuje elektryczny model 500e. Bulgoczący dźwięk z wydechu zastępuje głośnik, a masa wzrasta o przeszło 200 kg – czy to w ogóle może się udać?
Sprawdzimy to niebawem, a na razie zapraszamy na imprezę kończącą benzynowy rozdział. I trzeba przyznać, że mamy tu do czynienia z prawdziwą bombą – bo Abarth 695 Tributo 131 Rally to samochód bardzo unikalny. Na tyle, że nie był nawet oficjalnie oferowany w Polsce. Więcej opowie Maciek.
Technikalia
| Serce: | benzynowy, turbodoładowany |
| Skrzynia biegów: | 5-stopniowa, manualna |
| Napęd: | na przednie koła |
| Liczba i układ cylindrów: | 4, rzędowy |
| Pojemność: | 1368 cm3 |
| Moc: | 180 KM (132 kW) przy 5500 obr./min |
| Moment obrotowy: | 250 Nm przy 3000 obr./min |
| Prędkość maksymalna: | 225 km/h |
| Sprint 0-100km/h | 6,7 s |
| Spalanie (dane producenta): | 6,8 l/100km średnie |
| Wydychanie CO2 | 171 g/km |
| Hamulce (przód/tył) | tarczowe wentylowane/tarczowe wentylowane |
| Struktura zawieszenia (przód/tył) | kolumny McPhersona/belka skrętna |
| Rozmiar opon | 205/40 R17 |
| Gwarancja | mechaniczna: 2 lata; na lakier: 2 lata; perforacyjna: 8 lat |
Jak duże?
| Długi? | 3660 mm |
| Szeroki? | 1627 mm |
| Wysoki? | 1485 mm |
| Rozstaw osi: | 2300 mm |
| Ile drzwi? | 3 |
| Ile miejsc? | 4 |
| Ciężki? | 1140 kg |
| Ładowność: | 315 kg |
| Bagażnik: | 185 l |
| Średnica zawracania: | 10,6 m |
| Pojemność baku: | 35 l |
A ile to kosztuje?
| Cena bazowa: | 106 000 PLN (Abarth 595) |
| Cena testowanej wersji: | 126 000 PLN (Abarth 695) |
| Cena testowanego egzemplarza: | ok. 160 000 PLN |
Kilometrówka
| Ile przejechaliśmy? | 1184 km |






























