Debiutuje nowa odmiana silnikowa szwedzkiego sedana. Napęd hybrydowy nie jest tu tylko dla oszczędności.
Volvo S60 T8 będzie najmocniejszą wersją modelu. Charakteryzuje się napędem hybrydowym typu plug-in, który z jednej strony ma sprawiać, że samochód jest bardzo oszczędny, z drugiej natomiast zapewni osiągi, które niedawno były zarezerwowane dla supersamochodów.
Pod oznaczeniem T8 kryje się silnik spalinowy o pojemności 2-litrów generujący 300 koni mechanicznych oraz jednostka elektryczna, która wspomagając motor spalinowy powoduje, że moc systemowa układu wynosi 390 koni mechanicznych. Moc na wszystkie cztery koła przekazywana jest za pomocą automatycznej skrzyni o ośmiu przełożeniach. To wszystko pozwala rozpędzić sedana do pierwszej „setki” w zaledwie 4,6 sekundy.
Samochód ma średnio spalać 1,6 litra benzyny na 100 kilometrów. Jest to jednak wartość będąca wynikiem pomiaru biorącego pod uwagę przejazd samochodu pierwszych kilkudziesięciu kilometrów w trybie czysto elektrycznym. Bateria o pojemności 11 kWh ma pozwolić na przejechanie w realnych warunkach do 58 kilometrów.
Jak wynika z doniesień medialnych, niedługo Volvo ma zaprezentować jeszcze mocniejszą wersję modelu S60 oznaczoną jako T8 Polestar Engineered, która będzie dysponować mocą ponad 400 koni mechanicznych.
Tagi: hybryda, hybryda plug-in, nowe volvo, nowe volvo s60, nowość, phev, plug-in, polestar, premiera, T8, volvo, volvo s60, volvo s60 t8