KWID to mały crossover oferowany w Indiach, który okazał się niemałym sukcesem Renault. Z okazji tegoż właśnie sukcesu doczekał się koncepcyjnej hardkorowej wersji RACER.
I nie jest to informacja dla europejskiego rynku bez znaczenia, bowiem zaledwie kilka dni temu motoryzacyjni paparazzi przyłapali testowego „muła” Dacii (Renault) KWID. Jest to o tyle ciekawe, że wcześniejsze zapewnienia koncernu były takie, iż auto nie pojawi się w wersji na rynek europejski ani pod francuskim, ani pod rumuńskim szyldem. Czyżby sprzedaż 90 000 egzemplaży w ciągu 4 miesięcy od premiery na tyle zmobilizowała Renault, że mały crossover jednak wejdzie do europejskiej gamy? Pożyjemy, zobaczymy. Jedno jest pewne, europejska wersja nie będzie tak atrakcyjna cenowo, jak ta w Indiach, co wynika z różnic w normach bezpieczeństwa, jakie obowiązują na obu rynkach. Renault KWID w podstawowej wersji nie posiada żadnego z wymaganych w UE systemów bezpieczeństwa, a poduszkę powietrzną kierowcy można zamówić tylko do… najdroższej wersji wyposażeniowej.
KWID RACER to stylistycznie naprawdę udane auto. Obniżone zawieszenie i ostre przetłoczenia nadają autu bardzo agresywny wygląd. Całość podkreślają obręcze ze stopów lekkich o średnicy 18 cali, a nad tylną szybą góruje specjalnie zaprojektowany spoiler. Gdyby sportowych akcentów było mało we wnętrzu zmieniono materiały wykończeniowe, użyto między innymi alcantary, kierownica została spłaszczona u dołu a tylna kanapa… no cóż, RACER to auto dwuosobowe, ale za to z klatką bezpieczeństwa i kubełkowymi fotelami. Nie znamy niestety szczegółów dotyczących techniki zastosowanej w aucie ani tego jaki silnik pracuje pod maską.
Wraz z wersją RACER na targach Auto Expo (największa tego typu impreza w Indiach) zaprezentowano także uterenowioną wersję CLIMBER.