Project Automotive

jeździmy samochodami

Great news!

Renault Arkana – modny, nieeuropejski

Swoją premierę ma nowy model francuskiej marki, który ma podbijać świat. Nie będzie on jednak dostępny między innymi w Polsce.

Podczas rozpoczynających się targów motoryzacyjnych w Moskwie swoją premierę ma zupełnie nowy model Renault. Jest to auto reprezentujące segment SUVów i crossoverów, jednak wprowadzające producenta na nowe wody. Arkana plasująca się w segmencie C jest bowiem pierwszym w historii marki tak zwanym SUVem coupe – pięciodrzwiowym autem uterenowionym o sylwetce nawiązującej do aut sportowych. Wygląd Arkany jest zbliżony do BMW X4 i Mercedesa GLC Coupe, co szczególnie daje się zauważyć z tyłu. Bazą dla nowego modelu jest oferowany na rynkach wschodnich oraz Ameryce Południowej model Kaptur (nie mylić z Capturem).

Arkana reprezentuje dobrze znany nam język stylistyczny marki. Przednie światła charakterystycznie układają się w literę „C”, centralne miejsce przedniego pasa zajmuje mały grill z dużym logo Renault. Zderzak wieńczy u dołu chromowany element imitujący osłonę silnika. Zaskakujące wydają się bardzo ostre i małe lusterka boczne, zapewne będą jednym z elementów, który w wersji produkcyjnej zostanie zmieniony. Smukła linia kończy się z tyłu dosyć ostrym cięciem. Z tyłu znajdują się reflektory LED, które bardzo przypominają te z Megane. Lampy są niemal połączone ze sobą, rozdziela je jedynie niewielkie logo Renault, pod którym znajduje się ogromny napis mówiący nam z jakim modelem mamy do czynienia. Zaskakującym detalem są dwie końcówki układu wydechowego, mamy cichą nadzieją, że jest to element, który w wersji produkcyjnej nie ulegnie „ugrzecznieniu”.

Renault na razie nie publikuje informacji na temat silników jakie znajdą się pod maską Arkany. Należy jednak spodziewać się, że będą to sprawdzone konstrukcje oferowane w dotychczasowych modelach na rynki nieeuropejskie. Szansa na odmianę hybrydową i elektryczną jest zatem mała. Napęd na wszystkie koła będzie prawdopodobnie dostępny tylko w topowej odmianie z silnikiem wysokoprężnym. Renault nie ujawnia na razie także wyglądu wnętrza.

Jak wspomnieliśmy, Arkana nie będzie dostępna w Unii Europejskiej. Najbliższym rynkiem, na którym spotkamy SUVa coupe będzie Rosja, możliwe że w późniejszym okresie auto pojawi się także w ofercie na Ukrainie i Białorusi. Poza tym Arkana będzie oferowana w Azji oraz Ameryce Południowej. Szansa, że auto pojawi się w Australii oraz Nowej Zelandii jest niewielka. Arkana będzie na wymienionych rynkach pozycjonowana często jako model flagowy razem z Koleosem.

Student, entuzjasta Lamborghini i wielki fan urody Taylor Swift. W szkole mówili mu, że jest zdolny, ale leniwy. Do dziś została w nim tylko ta druga cecha. Przeciętny prezenter i średni kamerzysta. W redakcji chyba tylko przez przypadek.