MENU

Audi A4 2.0 TFSI 252 KM quattro – pierwszy...

Mercedes-Benz GLC 250 4MATIC Coupé – test

24 października 2016 Testy, Wideo Autor:

Škoda Fabia Monte Carlo 1.2 TSI 110 KM DSG – test

Gdybyście mieli wymienić najmniej wyróżniające się auta na polskich ulicach zapewne jednym z Waszych typów okazałaby się Škoda Fabia. Model niezwykle popularny od wielu generacji, który ginie w tłumie już w momencie wyjechania z salonu. Jest jednak jeden wyjątek od tej reguły…

To wersja Monte Carlo, która ma nieco nawiązywać do rajdowych tradycji czeskiej marki. Przynosi ona szereg zmian w stylistyce nadwozia i wnętrza, ale czy ten pakiet w połączeniu z dynamicznym silnikiem 1.2 TSI będzie w stanie wywołać uśmiech na ustach kierowcy? Przekonał się o tym Wiktor w kolejnym teście.

 


2015 Škoda Fabia Monte Carlo 1.2 TSI 110 KM DSG - test | fot. Wiktor Smogór 2015 Škoda Fabia Monte Carlo 1.2 TSI 110 KM DSG - test | fot. Wiktor Smogór 2015 Škoda Fabia Monte Carlo 1.2 TSI 110 KM DSG - test | fot. Wiktor Smogór 2015 Škoda Fabia Monte Carlo 1.2 TSI 110 KM DSG - test | fot. Wiktor Smogór 2015 Škoda Fabia Monte Carlo 1.2 TSI 110 KM DSG - test | fot. Wiktor Smogór 2015 Škoda Fabia Monte Carlo 1.2 TSI 110 KM DSG - test | fot. Wiktor Smogór 2015 Škoda Fabia Monte Carlo 1.2 TSI 110 KM DSG - test | fot. Wiktor Smogór 2015 Škoda Fabia Monte Carlo 1.2 TSI 110 KM DSG - test | fot. Wiktor Smogór 2015 Škoda Fabia Monte Carlo 1.2 TSI 110 KM DSG - test | fot. Wiktor Smogór 2015 Škoda Fabia Monte Carlo 1.2 TSI 110 KM DSG - test | fot. Wiktor Smogór 2015 Škoda Fabia Monte Carlo 1.2 TSI 110 KM DSG - test | fot. Wiktor Smogór 2015 Škoda Fabia Monte Carlo 1.2 TSI 110 KM DSG - test | fot. Wiktor Smogór 2015 Škoda Fabia Monte Carlo 1.2 TSI 110 KM DSG - test | fot. Wiktor Smogór 2015 Škoda Fabia Monte Carlo 1.2 TSI 110 KM DSG - test | fot. Wiktor Smogór 2015 Škoda Fabia Monte Carlo 1.2 TSI 110 KM DSG - test | fot. Wiktor Smogór 2015 Škoda Fabia Monte Carlo 1.2 TSI 110 KM DSG - test | fot. Wiktor Smogór 2015 Škoda Fabia Monte Carlo 1.2 TSI 110 KM DSG - test | fot. Wiktor Smogór 2015 Škoda Fabia Monte Carlo 1.2 TSI 110 KM DSG - test | fot. Wiktor Smogór 2015 Škoda Fabia Monte Carlo 1.2 TSI 110 KM DSG - test | fot. Marcin Pakulski 2015 Škoda Fabia Monte Carlo 1.2 TSI 110 KM DSG - test | fot. Marcin Pakulski 2015 Škoda Fabia Monte Carlo 1.2 TSI 110 KM DSG - test | fot. Marcin Pakulski 2015 Škoda Fabia Monte Carlo 1.2 TSI 110 KM DSG - test | fot. Marcin Pakulski 2015 Škoda Fabia Monte Carlo 1.2 TSI 110 KM DSG - test | fot. Marcin Pakulski 2015 Škoda Fabia Monte Carlo 1.2 TSI 110 KM DSG - test | fot. Marcin Pakulski 2015 Škoda Fabia Monte Carlo 1.2 TSI 110 KM DSG - test | fot. Marcin Pakulski 2015 Škoda Fabia Monte Carlo 1.2 TSI 110 KM DSG - test | fot. Marcin Pakulski 2015 Škoda Fabia Monte Carlo 1.2 TSI 110 KM DSG - test | fot. Marcin Pakulski 2015 Škoda Fabia Monte Carlo 1.2 TSI 110 KM DSG - test | fot. Marcin Pakulski 2015 Škoda Fabia Monte Carlo 1.2 TSI 110 KM DSG - test | fot. Marcin Pakulski 2015 Škoda Fabia Monte Carlo 1.2 TSI 110 KM DSG - test | fot. Marcin Pakulski


Technikalia

Serce:1.2 TSI - benzynowy, turbodoładowany
Skrzynia biegów:7-biegowa, automatyczna DSG
Napęd:na przednie koła
Liczba i układ cylindrów:4, rzędowy
Pojemność:1197 cm3
Moc:110 KM (80 kW) przy 4600 obr/min
Moment obrotowy:175 Nm przy 1400-4000 obr/min
Do "setki":9,4 s
Prędkość maksymalna:196 km/h
Spalanie (dane producenta):
Spalanie (nasza średnia):
5,8 / 4,1 / 4,7 l /100 km
7,5 / 5,0 / 6,2 l /100km
Miasto / trasa / średnie
Wydychanie CO2109 g/km
Hamulce (przód/tył)tarczowe wentylowane/tarczowe
Struktura zawieszenia (przód/tył)kolumny McPhersona/belka skrętna
Gwarancjamechaniczna: 2 lata; na lakier: 3 lata; perforacyjna: 12 lat

Jak duże?

Długi?3992 mm
Szeroki?1732 mm
Wysoki?1452 mm
Rozstaw osi:2455 mm
Ile drzwi?5
Ile miejsc?5
Ciężki?1154 kg
Ładowność:455 kg
Bagażnik:330 l
Średnica zawracania:10 m
Pojemność baku:45 l

A ile to kosztuje?

Cena bazowa:40 380 PLN (1.0 MPI 60 KM Active)
Cena bazowa testowanej wersji:62 850 PLN
Cena testowanego egzemplarza:73 000 PLN

 

Co dostajemy w bazowej wersji (Monte Carlo)?

Zewnątrz
- Elektrycznie sterowane i ogrzewane lusterka zewnętrzne
- Kierunkowskazy zintegrowane z lusterkami bocznymi
- Przednie światła przeciwmgielne
- Przyciemniane szyby
- Reflektory projektorowe ze światłami do jazdy dziennej
LED
- Spoiler tylny
- Wycieraczki przedniej szyby AERO z regulacją częstotliwości pracy
- Czarny dyfuzor przedni, tylny oraz nakładki na progi

Wewnątrz
- 2 siatki na bokach oparć foteli przednich
- Dach panoramiczny
- Elektrycznie sterowane szyby przednie
- Fotel kierowcy z regulacją wysokości
- Haczyki na zakupy w przestrzeni bagażowej
- Kieszenie w tylnej części oparć foteli przednich
- Regulowana w dwóch płaszczyznach kolumna kierownicy
- Siedzisko tylnej kanapy niedzielone, oparcie składane i
dzielone
- Stylistyka wnętrza - Monte Carlo
- Uchwyt na kwity parkingowe
- Uchwyty ISOFIX na zewnętrznych miejscach kanapy tylnej
- Ozdobne nakładki na pedały
- Pakiet Chrom (chromowane klamki wewnętrzne, ramki
bocznych nawiewów powietrza, przycisk dźwigni hamulca ręcznego oraz elementy kontrolne nawiewów powietrza)
- Panel instrumentów - Monte Carlo
- Przednie fotele sportowe ze zintegrowanymi zagłówkami
- Trójramienna skórzana sportowa kierownica z elementami
chromowanymi, dekorem Piano Black oraz ozdobnym
czerwonym obszyciem (z małym pakietem skórzanym)

Bezpieczeństwo i prowadzenie
- ACS – system pokolizyjny
- ESP z ABS, MSR, ASR, EDL, HBA
- Elektromechaniczne wspomaganie kierownicy
- Funkcja Start-Stop i odzyskiwania energii
- HHC - System wspomagania ruszania pod wzniesienia
- Immobiliser
- Kurtyny powietrzne
- MULTICOLLISION BRAKE- hamulec antykolozyjny
- Ogranicznik prędkości
- Poduszki powietrzne czołowe i boczne kierowcy i pasażera z przodu
- TPM - system kontroli ciśnienia w oponach
- XDS + - rozbudowana elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego
- Zdalnie sterowany centralny zamek (2 składane kluczyki)
- Zestaw naprawczy do kół

Elektronika i bajery
- Klimatyzacja manualna
- Komputer pokładowy
- Konsola centralna z gniazdkiem 12V
- Radio Swing (kolorowy ekran dotykowy 5”, AM/FM, RDS
FM, wejście SD, USB, AUX-in)
- Skoda Surround: 2 dodatkowe głośniki z tyłu

Co dostajemy dodatkowo w testowanej wersji?

Zewnątrz

Wewnątrz
- Podłokietnik przedni (+ 500 zł)
- Elektrycznie sterowane szyby tylne (+ 800 zł)
- Trójramienna skórzana sportowa kierownica wielofunkcyjna (radio + telefon) Monte Carlo z elementami chromowanymi, dekorem Piano Black i ozdobnym czerwonym obszyciem (+ 600 zł)

Bezpieczeństwo i prowadzenie
- Sportowe zawieszenie (+ 550 zł)
- Zapasowe koło stalowe dojazdowe (+ 350 zł)
- Alarm ze zdalnie sterowanym centralnym zamkiem (2 składane kluczyki) i funkcją SAFE (+ 950zł)
- Tempomat (+ 650 zł)

Elektronika i bajery
- Radio Bolero dla Dachu panoramicznego (kolorowy ekran dotykowy 6,5", Bluetooth, Car Menu, RDS FM, MP3, WMA, wejście SD, USB z łącznością z Apple, obsługa telefonu poprzez ekran radia, Škoda Surround, 2 dodatkowe głośniki z tyłu) (+1050 zł)
- Funkcja SMART LINK (+ 650 zł)
- Maxi-DOT (+ 750 zł)
- Pakiet Komfort (Radio SWING + Bluetooth, Czujniki parkowaniaz tyłu, ASY LIGHT ASSISTANT - czujnik zmierzchu, Klimatyzacja automatyczna CLIMATRONIC) (+2250 zł)

Kilometrówka

Ile przejechaliśmy?595 km

Tagi: , , , , , , , , , , ,

2 Responses to Škoda Fabia Monte Carlo 1.2 TSI 110 KM DSG – test

  1. P K pisze:

    Odgrzewam kotleta, bo artykuł już trochę czasu “wisi” ale szukałem w opisie jakiej wielkości są koła i opony, mam dylemat czy są to 16stki czy 17stki

Jeżeli chcesz posiedzieć na naszej stronie, niestety musisz zaakceptować nasze ciastka... Więcej info

Prawa EU wymagają od nas poproszenia żebyście akceptowali nasze ciastka... nie chcemy wam oddawać naszych ciastek, bo je bardzo lubimy. I są bardzo smaczne. Ale jak was nie poprosimy o ich akceptację, to jakiś student prawa znajdzie naszą stronę i potem nas wydoi na hajs za brak tej informacji...

Zamknij