MENU

Volvo S90 D4 190 KM Inscription – test

Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 125 KM Titanium – test

5 marca 2018 Testy, Wideo Autor:

Lexus NX 300h Prestige – test

Jednym z modeli, które mają największy wpływ na dobrą aklimatyzację Lexusa na światowych rynkach jest w ostatnich latach NX. W Polsce to najlepiej sprzedające się auto z charakterystycznym “L” na masce, choć rywalizacja w segmencie premium jest mocno zacięta.

Lexus ma jednak kilka cech, którymi wyróżnia się na tle konkurencji. Wygląda spektakularnie, potrafi być naprawdę luksusowy i nie znajdziemy w nim silnika wysokoprężnego. Czy klekot diesla warto zamienić na wycie charakterystyczne dla przekładni CVT? Lexusem NX300h jeździł Wiktor, o czym opowiada w nowym teście.

 


2017-lexus-nx-300h-prestige-test-3 2017-lexus-nx-300h-prestige-test-2 2017-lexus-nx-300h-prestige-test-4 2017-lexus-nx-300h-prestige-test-1 2017-lexus-nx-300h-prestige-test-5 2017-lexus-nx-300h-prestige-test-13
2017-lexus-nx-300h-prestige-test-7 2017-lexus-nx-300h-prestige-test-14 2017-lexus-nx-300h-prestige-test-6 2017-lexus-nx-300h-prestige-test-15 2017-lexus-nx-300h-prestige-test-22 2017-lexus-nx-300h-prestige-test-21 2017-lexus-nx-300h-prestige-test-8 2017-lexus-nx-300h-prestige-test-18 2017-lexus-nx-300h-prestige-test-9 2017-lexus-nx-300h-prestige-test-19
2017-lexus-nx-300h-prestige-test-11 2017-lexus-nx-300h-prestige-test-202017-lexus-nx-300h-prestige-test-16 2017-lexus-nx-300h-prestige-test-10 2017-lexus-nx-300h-prestige-test-12 2017-lexus-nx-300h-prestige-test-17 2017-lexus-nx-300h-prestige-test-26 2017-lexus-nx-300h-prestige-test-27 2017-lexus-nx-300h-prestige-test-23 2017-lexus-nx-300h-prestige-test-28
2017-lexus-nx-300h-prestige-test-25 2017-lexus-nx-300h-prestige-test-24 2017-lexus-nx-300h-prestige-test-30 2017-lexus-nx-300h-prestige-test-32 2017-lexus-nx-300h-prestige-test-29 2017-lexus-nx-300h-prestige-test-33 2017-lexus-nx-300h-prestige-test-36 2017-lexus-nx-300h-prestige-test-31 2017-lexus-nx-300h-prestige-test-34 2017-lexus-nx-300h-prestige-test-35


Technikalia

Serce:2.5 Hybrid - benzynowy wolnossący i elektryczny
Skrzynia biegów:e-CVT - bezstopniowa, automatyczna
Napęd:na cztery koła
Liczba i układ cylindrów:4, rzędowy
Pojemność:2494 cm3
Moc:197 KM (145 kW) przy 5700 obr./min
Moment obrotowy:210 Nm przy 4200-4400 obr./min
Prędkość maksymalna:180 km/h
Sprint 0-100km/h9,2 s
Spalanie (dane producenta):
5,1 - 5,4 / 5,0 - 5,2 / 5,1 - 5,3 l/100 km
Miasto / trasa / średnie
Wydychanie CO2117 - 123 g/km
Hamulce (przód/tył)tarczowe wentylowane/tarczowe
Struktura zawieszenia (przód/tył)kolumny McPhersona/podwójne wahacze
Rozmiar opon235/55 R18
Gwarancjamechaniczna: 3 lata/100 tysięcy kilometrów; na lakier: 3 lata; perforacyjna: 12 lat

Jak duże?

Długi?4630 mm
Szeroki?2130 mm
Wysoki?1645 mm
Rozstaw osi:2660 mm
Ile drzwi?5
Ile miejsc?5
Ciężki?1905 kg
Ładowność:490 kg
Bagażnik:555 l
Średnica zawracania:12 m
Pojemność baku:56 l

A ile to kosztuje?

Cena bazowa:159 000 PLN (NX 200t Elite)
Cena testowanej wersji:266 100 PLN
Cena testowanego egzemplarza:303 670 PLN

 
 

Co dostajemy w bazowej wersji?

Zewnątrz
- Obręcze kół ze stopów lekkich 17", 225/65 R17 (10-ramienne)
- Reflektory przednie LED (światła mijania i dzienne: LED; światła drogowe i kierunkowskazy: halogenowe)
- Kierunkowskazy diodowe zintegrowane ze światłami do jazdy dziennej
- Reflektory z czujnikami zmierzchu
- Tylne światła LED
- Zintegrowane relingi dachowe
- Powłoka lakieru chroniąca przed drobnymi zarysowaniami
- Lusterka zewnętrzne elektrycznie składane i podgrzewane

Wewnątrz
- Tapicerka z tkaniny łączona z elementami ze skóry syntetycznej Tahara
- Czarne elementy ozdobne wnętrza Piano Black
- Dwustrefowa automatyczna klimatyzacja
- Skórzana kierownica z panelem sterującym systemem audio, telefonem, wyświetlaczem
- Skórzana gałka dźwigni zmiany biegów
- Sterowanie głosowe
- Manualna regulacja przednich siedzień (6 kierunków)
- Zaczepy do mocowania fotelika dziecięcego w systemie ISO FIX na tylnych siedzeniach

Bezpieczeństwo i prowadzenie
- Selektor trybów jazdy: 3 tryby (Eco, Normal, Sport)
- Tryb samochodu elektrycznego EV
- Elektryczny hamulec postojowy (EPB)
- Systemy kontroli trakcji (TRC)
- System rozdzielający siłę hamowania (EBD)
- System wspomagania hamowania awaryjnego (BA)
- System stabilizacji toru jazdy (VSC+)
- System ostrzegania o niskim ciśnieniu w oponach (TPMS)
- System wspomagania wjazdu pod górę (HAC)
- Dwustopniowe poduszki powietrzne kierowcy i pasażera (przednie)
- Poduszki powietrzne boczne w oparciach foteli przednich (TAP)
- Boczne kurtyny powietrzne
- Poduszki powietrzne chroniące kolana kierowcy i pasażera
- Konstrukcja przednich siedzeń zmniejszająca urazy szyi i głowy w przypadku kolizji (WIL)
- Zestaw naprawczy kół

Elektronika i bajery
- System audio Pioneer: radio AM/FM, odtwarzacz CD, 8 głośników
- Wyświetlacz multimedialny 7''
- Dodatkowy wyświetlacz informacyjny 4,2''
- Pokrętło do obsługi multimediów
- Obsługa Bluetooth
- Wejścia USB i AUX dla zewnętrznych urządzeń audio
- Uruchamianie silnika za pomocą przycisku
- Kamera cofania (obraz na wyświetlaczu 7'')
- Czujnik deszczu
- Rozmrażacz wycieraczek szyby czołowej
- Centralny zamek z podwójną blokadą
- System antykradzieżowy
- Alarm z lokalizacją GPS oraz możliwością sterowania za pomocą smartfona (darmowy abonament półroczny)

Co dostajemy dodatkowo w testowanej wersji?

Zewnątrz
- Obręcze kół ze stopów lekkich 18'' Prestige, 225/60 R18 (5-ramienne)
- Reflektory przednie w pełni LED L-shape (światła mijania, dzienne, drogowe i kierunkowskazy: LED)
- Lampy przeciwmgielne przednie LED z funkcją doświetlania zakrętów
- Przyciemniane szyby tylnej części nadwozia
- Lusterka zewnętrze elektrochromatyczne z pamiecią, elektrycznie składane i podgrzewane

Wewnątrz
- Tapicerka skórzana
- Drewniane elementy wykończenia wnętrza
- Elektryczna regulacja wysokości i wysunięcia kierownicy
- Elektryczna regulacja przednich siedzeń (fotel kierowcy: 10 kierunków z pamięcią, fotel pasażera: 8 kierunków
- Podparcie lędźwiowe fotela kierowcy
- Podgrzewane fotele przednie
- Wentylowane fotele przednie
- Lusterko wewnętrzne wsteczne elektrochromatyczne

Bezpieczeństwo i prowadzenie
- Aktywny tempomat działający w pełnym zakresie prędkości (all-speed ACC)
- Czujniki parkowania przednie i tylne

Elektronika i bajery
- System audio klasy premium Mark Levinson®: radio AM/FM z DAB, odtwarzacz CD/DVD, 14 głośników
- Interfejs Remote Touch do obsługi multimediów (Touch Pad)
- System nawigacji GPS Lexus Premium Navigation z Lexus Connected Services
- Tuner DAB
- Inteligentna karta: inteligentny kluczyk w postaci płaskiej karty
- Elektrycznie otwierana i zamykana pokrywa bagażnika
- System antykradzieżowy z czujnikiem wtargnięcia

Wyposażenie dodatkowe egzemplarza
- PAKIET PREMIUM (Bezprzewodowa ładowarka, kanapa składana elektrycznie, zawieszenie o zmiennej sztywności (AVS), podgrzewanie kierownicy)
- PAKIET TECHNO (System automatycznych świateł drogowych (AHB), asystent utrzymywania pasa ruchu (LKA), kolorowy projektor wyświetlający dane na przedniej szybie samochodu (HUD))
- PAKIET AVS (Selektor trybów jazdy: 4 tryby, aktywne zawieszenie o zmiennej sztywności (AVS))
- Szklany dach panoramiczny
- lakier metalizowany Sparkling Blue

Kilometrówka

Ile przejechaliśmy?1968 km

Tagi: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

2 Responses to Lexus NX 300h Prestige – test

  1. Addam44 pisze:

    Klienci juz wybrali;sprzedaz diesli spada a hybryd rosnie gwaltownie.

  2. superparts.pl pisze:

    I taki Lexus to świetna opcja! Mi zawsze podobały się większe samochody, ten jest po prostu piękny!

Jeżeli chcesz posiedzieć na naszej stronie, niestety musisz zaakceptować nasze ciastka... Więcej info

Prawa EU wymagają od nas poproszenia żebyście akceptowali nasze ciastka... nie chcemy wam oddawać naszych ciastek, bo je bardzo lubimy. I są bardzo smaczne. Ale jak was nie poprosimy o ich akceptację, to jakiś student prawa znajdzie naszą stronę i potem nas wydoi na hajs za brak tej informacji...

Zamknij