MENU

Ford Fiesta ST200 – gokart

Suzuki Celerio na Rodos – wakacyjny test

26 września 2016 Testy, Wideo Autor:

Lexus GS F – test

Lexus z założenia miał być luksusową marką Toyoty. I trzeba przyznać, że w tej roli wypada dobrze – udało się stworzyć alternatywę dla niemieckich marek, głównie pod względem luksusu i nowoczesnych technologii. Jest jednak jedno pole, do którego Japończycy nie przywiązywali dotychczas uwagi, nieco kłócące się z wizerunkiem marki. To auta sportowe.

Interpretacja szybkiej limuzyny ze znaczkiem Lexusa jest niemalże kompletnym zaprzeczeniem proekologicznej filozofii producenta. Zamiast wyszukanej hybrydy – staroświeckie wolnossące V8. I ogromna moc przenoszona wprost na tylną oś. Takie auto nie może się nie spodobać, o ile masz w sobie odrobinę miłości do czystej frajdy z jazdy. Poznajcie Lexusa GS F, którego przedstawi Wam bliżej Maciek.

 


2016-lexus-gs-f-test-1 2016-lexus-gs-f-test-2 2016-lexus-gs-f-test-3 2016-lexus-gs-f-test-4 2016-lexus-gs-f-test-5 2016-lexus-gs-f-test-6 2016-lexus-gs-f-test-7 2016-lexus-gs-f-test-8 2016-lexus-gs-f-test-9 2016-lexus-gs-f-test-10 2016-lexus-gs-f-test-11 2016-lexus-gs-f-test-12 2016-lexus-gs-f-test-13 2016-lexus-gs-f-test-14 2016-lexus-gs-f-test-15 2016-lexus-gs-f-test-16 2016-lexus-gs-f-test-17 2016-lexus-gs-f-test-18 2016-lexus-gs-f-test-19 2016-lexus-gs-f-test-20 2016-lexus-gs-f-test-21 2016-lexus-gs-f-test-22 2016-lexus-gs-f-test-23 2016-lexus-gs-f-test-24 2016-lexus-gs-f-test-25 2016-lexus-gs-f-test-26 2016-lexus-gs-f-test-27 2016-lexus-gs-f-test-28 2016-lexus-gs-f-test-29 2016-lexus-gs-f-test-30 2016-lexus-gs-f-test-31 2016-lexus-gs-f-test-32 2016-lexus-gs-f-test-33 2016-lexus-gs-f-test-34 2016-lexus-gs-f-test-35 2016-lexus-gs-f-test-36 2016-lexus-gs-f-test-37 2016-lexus-gs-f-test-38 2016-lexus-gs-f-test-39 2016-lexus-gs-f-test-40


Technikalia

Serce:5.0l V8 - benzynowy, wolnossący
Skrzynia biegów:8-biegowa, automatyczna Sport Direct Shift
Napęd:na tylne koła
Liczba i układ cylindrów:8, widlasty
Pojemność:4969 cm3
Moc:477 KM przy 7100 ob.r/min
Moment obrotowy:530 Nm przy 4800 obr./min
Do "setki":4,6 s
Prędkość maksymalna:270 km/h
Spalanie (dane producenta):11,2 l /100 km
średnie
Wydychanie CO2260 g/km
Hamulce (przód/tył)tarczowe wentylowane/tarczowe wentylowane
Struktura zawieszenia (przód/tył)dwuwahaczowe/wielowahaczowe
Rozmiar oponprzód: 255/35R19 tył: 275/35R19
Gwarancjamechaniczna: 3 lata/100 tysięcy kilometrów; perforacyjna: 12 lat; na lakier: 3 lata.

Jak duże?

Długi?4915 mm
Szeroki?1845 mm
Wysoki?1440 mm
Rozstaw osi:2850 mm
Ile drzwi?4
Ile miejsc?5
Ciężki?1830 kg
Ładowność:530 kg
Bagażnik:480 l
Średnica zawracania:11,2 m
Pojemność baku:66 l

A ile to kosztuje?

Cena bazowa:199 600 (GS 200t Elite)
Cena bazowa testowanego egzemplarza:445 900 PLN
Testowany egzemplarz:około 520 160 PLN

 
 
 
 

Co dostajemy w bazowej wersji?

Zewnątrz
- Lusterka zewnętrze fotochromatyczne z pamięcią, elektrycznie składane i podgrzewane
- Elektrycznie zamykana pokrywa bagażnika
- 19” obręcze kół ze stopu aluminium (z przodu: 255/35 R19; z tyłu: 275/35 R19) pokryte ciemnym lakierem
- Tylny spojler z włókien węglowych
- Trójprojektorowe przednie reflektory LED L-shape
- Reflektory z czujnikami zmierzchu i funkcją oświetlenia dojścia do domu
- Światła do jazdy dziennej LED
- Tylne lampy zespolone LED
- Zaciski układu hamulcowego Brembo w kolorze pomarańczowym Lava Orange

Wewnątrz
- „Łopatki” do zmiany biegów
- Kierownica wielofunkcyjna obszyta skórą
- Sportowa skórzana gałka dźwigni zmiany biegów F
- Elektryczna regulacja wysokości i wysunięcia kierownicy
- Fotele sportowe
- Elektryczna regulacja przednich siedzeń (8 kierunków)
- Pamięć ustawienia fotela kierowcy
- Podgrzewane fotele przednie
- Lusterko wewnętrzne wsteczne elektrochromatyczne
- Podłokietnik przedni
- Tapicerka z tkaniny Alcantara połączona ze skórą Tahara
- Aluminiowe nakładki pedałów
- Dywaniki (4 szt.) w kolorze wykładziny podłogowe
- Podświetlenie wnętrza Ambiente
- Elementy wykończenia wnętrza: Naguri (listwy drzwi, deski rozdzielczej, konsola środkowa)
- Tylny podłokietnik ze schowkiem
- Aluminiowe nakładki progowe (z przodu i z tyłu)- Otwór w tylnej kanapie do przewozu długich przedmiotów
- Zegar analogowy na desce rozdzielcze
- Kolorowy zegar zespolony inspirowany tablicą przyrządów Lexusa LFA
- Kolorowy projektor HUD

Bezpieczeństwo i prowadzenie
- Sportowy dyferencjał TVD (z systemem wektorowania momentu obrotowego)
- Aktywny tempomat dla wysokich prędkości (ACC)
- Czujniki parkowania (6 sztuk)
- Kamera cofania (obraz na wyświetlaczu)
- Elektryczny hamulec postojowy
- Selektor trybów jazdy: 4 tryby (Eco, Normal, Sport S, Sport S+)
- Zintegrowany system zarządzania dynamiką pojazdu o sportowej charakterystyce (VDIM F)
- System wspomagania wjazdu pod górę (HAC)
- Asystent utrzymania pasa ruchu (LKA)
- System adaptacyjnych świateł długich (AHS)
- System rozpoznawania znaków drogowych (TSR)
- System ostrzegania o spadku ciśnienia w ogumieniu (TPWS)
- System ochrony przedzderzeniowej (PCS)
- Poduszki powietrzne chroniące kolana kierowcy i pasażera

Elektronika i bajery
- Korektor dźwięku silnika (ASC)
- Dwustrefowa automatyczna klimatyzacja
- System inteligentny kluczyk: otwieranie i uruchamianie pojazdu bez użycia klucza (4 drzwi)
- Uruchamianie silnika za pomocą przycisku
- Czujnik deszczu
- System audio: radio AM/FM, odtwarzacz CD/DVD, tuner DAB, 12 głośników
- Wyświetlacz multimedialny 8’’
- Interfejs Remote Touch (dżojstik)
- Obsługa Bluetooth
- 2 wejścia USB oraz wejście AUX dla zewnętrznych urządzeń audio

Co dostajemy dodatkowo w testowanej wersji?

Zewnątrz
- 19” obręcze kół ze stopu aluminium (z przodu: 255/35 R19; z tyłu: 275/35 R19) z polerowanymi krawędziami

Wewnątrz
- Podgrzewanie kierownicy
- Wentylowane fotele przednie
- Podgrzewane fotele tylne
- Tapicerka ze skóry naturalnej (skóra o podwyższonej jakości – półanilinowa)
- Elementy wykończenia wnętrza: carbon (listwy drzwi, deski rozdzielczej, konsola środkowa)
- Tylny podłokietnik ze schowkiem i panelem sterującym
- Elektryczna roleta szyby tylnej oraz manualne rolety tylnych szyb drzwiowych
- Elektryczny szyberdach

Bezpieczeństwo i prowadzenie
- System monitorowania „martwego pola” (BSM)
- System ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu (RCTA)

Elektronika i bajery
- Trzystrefowa automatyczna klimatyzacja
- Inteligentna karta: inteligentny kluczyk w postaci płaskiej karty
- System audio Mark Levinson: radio AM/FM, odtwarzacz CD/DVD, tuner DAB, 17 głośników
- Nawigacja Lexus Premium Navigation
- Wyświetlacz multimedialny 12,3”

Kilometrówka

Ile przejechaliśmy?2083 km

Tagi: , , , , , , , , , , ,

2 Responses to Lexus GS F – test

  1. Addam44 pisze:

    Fajnie sie oglada:)dzieki.

  2. superparts.pl pisze:

    Świetny materiał!

Jeżeli chcesz posiedzieć na naszej stronie, niestety musisz zaakceptować nasze ciastka... Więcej info

Prawa EU wymagają od nas poproszenia żebyście akceptowali nasze ciastka... nie chcemy wam oddawać naszych ciastek, bo je bardzo lubimy. I są bardzo smaczne. Ale jak was nie poprosimy o ich akceptację, to jakiś student prawa znajdzie naszą stronę i potem nas wydoi na hajs za brak tej informacji...

Zamknij