MENU

Seat Leon FR 1.8 TSI 180 KM – test

Infiniti Q60S 3.0t 405 KM – rasowe gran turismo

10 kwietnia 2017 Testy, Wideo Autor:

Lexus GS 450h F Sport – test

Czym najlepiej wybrać się w długą trasę? Nie każdy tutaj głosowałby za samochodem, ale… co powiecie na auto, które jedzie jak pociąg, zapewnia komfort jak w klasie biznes, a do tego nie zrujnuje nam przy tym portfela?

Te cechy wydają się świetnie opisywać Lexusa GS 450h, który jednak może przekonać nie tylko długodystansowców. Dużo szerzej opowie Wam o nim Marcin w naszym najnowszym wideoteście.

 


2017-lexus-gs-450h-1 2017-lexus-gs-450h-2 2017-lexus-gs-450h-3 2017-lexus-gs-450h-4 2017-lexus-gs-450h-5 2017-lexus-gs-450h-6 2017-lexus-gs-450h-7 2017-lexus-gs-450h-8 2017-lexus-gs-450h-9 2017-lexus-gs-450h-10 2017-lexus-gs-450h-16 2017-lexus-gs-450h-15 2017-lexus-gs-450h-14 2017-lexus-gs-450h-13 2017-lexus-gs-450h-12 2017-lexus-gs-450h-11 2017-lexus-gs-450h-17 2017-lexus-gs-450h-18 2017-lexus-gs-450h-19 2017-lexus-gs-450h-20 2017-lexus-gs-450h-21 2017-lexus-gs-450h-22 2017-lexus-gs-450h-28 2017-lexus-gs-450h-27 2017-lexus-gs-450h-26 2017-lexus-gs-450h-25 2017-lexus-gs-450h-24 2017-lexus-gs-450h-23 2017-lexus-gs-450h-29 2017-lexus-gs-450h-30 2017-lexus-gs-450h-31 2017-lexus-gs-450h-32 2017-lexus-gs-450h-33 2017-lexus-gs-450h-34 2017-lexus-gs-450h-40 2017-lexus-gs-450h-39 2017-lexus-gs-450h-38 2017-lexus-gs-450h-37 2017-lexus-gs-450h-36 2017-lexus-gs-450h-35


Technikalia

Serce:3.5 Hybrid - benzynowy wolnossący i elektryczny
Skrzynia biegów:e-CVT - bezstopniowa, automatyczna
Napęd:na tylne koła
Liczba i układ cylindrów:6, widlasty
Pojemność:3456 cm3
Moc:345 KM (254 kW) przy 6000 obr./min
Moment obrotowy:Ok 350 Nm przy 4800 obr./min
Prędkość maksymalna:250 km/h
Sprint 0-100km/h5,9 s
Spalanie (dane producenta):
Nasza średnia:
6,6 / 5,4 / 6,2 l/100 km
9 / 8 / 9 l/100 km
Miasto / trasa / średnie
Wydychanie CO2145 g/km
Hamulce (przód/tył)tarczowe wentylowane/tarczowe wentylowane
Struktura zawieszenia (przód/tył)double wishbone/wielowahaczowe
Rozmiar oponprzód 235/40/R19; tył 265/35/R19
Gwarancjamechaniczna: 3 lata/100 tysięcy km;
na lakier: 3 lata;
perforacyjna: 12 lat

Jak duże?

Długi?4880 mm
Szeroki?1840 mm
Wysoki?1455 mm
Rozstaw osi:2850 mm
Ile drzwi?4
Ile miejsc?5
Ciężki?1390 kg
Ładowność:485 kg
Bagażnik:450 l
Średnica zawracania:10,2 m
Pojemność baku:66 l

A ile to kosztuje?

Cena bazowa:281 900 zł (Elite)
Cena testowanej wersji:363 400 zł (F Sport)
Cena testowanego egzemplarza:387 550 zł

 
 
 
 

Co dostajemy w bazowej wersji?

Zewnątrz
- Lusterka zewnętrzne elektrochromatyczne z pamięcią, elektrycznie składane i podgrzewane
- Wycieraczki przedniej szyby sterowane czujnikiem deszczu
- Obręcze kół ze stopów lekkich 17”, dziewięcioramienne, 225/50 R17
- Światła do jazdy dziennej LED w kształcie grotów strzał
- Przednie reflektory Bi-LED ze standardowymi kierunkowskazami
- Lampy przeciwmgielne przednie LED
- Tylne światła LED z kierunkowskazami tylnymi LED
- Tylne lampy z systemem ostrzegania w przypadku gwałtownego hamowania

Wewnątrz
- Dwustrefowa (kierowca+pasażer przedniego fotela) automatyczna klimatyzacja z filtrem
przeciwpyłkowym i z asystentem Climate Concierge
- Automatyczny obieg wewnętrzny systemu klimatyzacji
- 3-ramienna, skórzana kierownica
- Elektryczna regulacja wysokości i wysunięcia kierownicy
- Manetki do zmiany biegów na kierownicy
- System ułatwionego wsiadania i wysiadania z pojazdu
- Elektryczna regulacja foteli przednich
- Lusterko wewnętrzne wsteczne elektrochromatyczne
- Dodatkowy wyświetlacz informacyjny 4,2’’ w tablicy przyrządów
- Tapicerka z tkaniny
- Zegar analogowy z podświetleniem LED i korektą czasu na podstawie GPS
- Skórzana gałka dźwigni zmiany biegów
- Nakładki progowe z aluminium
- 2 złącza 12V (z przodu i z tyłu samochodu)
- Popielniczki w tylnych drzwiach bocznych
- Oświetlenie wnętrza samochodu wykonane w technologii LED
- Podświetlenie wnętrza samochodu Ambiente w technologii LED
- Zaczepy do mocowania fotelika dziecięcego w systemie ISO FIX

Bezpieczeństwo i prowadzenie
- Selektor trybów jazdy: 3 tryby (Eco, Normal, Sport)
- Tempomat (cruise control)
- Kamera cofania z aktywnymi prowadnicami
- Zapasowe koło dojazdowe
- Czujnik zmierzchu z funkcją „follow me home”
- Elektryczny hamulec postojowy (EPB)
- System antypoślizgowy (ABS)
- System stabilizacji toru jazdy (VSC)
- Systemy kontroli trakcji (TRC)
- Elektryczne wspomaganie kierownicy uzależnione od prędkości jazdy (EPS)
- System wspomagania ruszania na wzniesieniu (HAC)
- System elektronicznego wspomagania hamowania (ECB)
- System ostrzegania o niskim ciśnieniu w oponach (TPWS)
- Dwustopniowe poduszki powietrzne kierowcy i pasażera przedniego fotela
- Dwukomorowa poduszka powietrzna dla pasażera przedniego fotela z możliwością
deaktywacji
- Poduszki powietrzne boczne w oparciach foteli przednich (poduszki typu TAP)
- Boczne poduszki foteli tylnych
- Boczne kurtyny powietrzne
- Poduszka powietrzna chroniąca kolana kierowcy i pasażera przedniego fotela
- Zamek centralny z podwójną blokadą
- Alarm z lokalizacją GPS
-System antykradzieżowy z syreną, immobilizerem i czujnikiem ruchu wewnątrz pojazdu

Elektronika i bajery
- Wyświetlacz multimedialny 8”
- System audio: radio AM/FM z tunerem DAB, odtwarzacz CD/DVD, 12 głośników
- Interfejs Remote Touch drugiej generacji do obsługi multimediów
- Obsługa Bluetooth
- Wejścia USB i AUX dla zewnętrznych urządzeń audio

Co dostajemy dodatkowo w testowanej wersji?

Zewnątrz
- Obręcze kół ze stopów lekkich 19” F Sport (przód 235/40 R19; tył 265/35 R19)
- Zewnętrzny pakiet stylizacyjny F Sport
- Tylny spojler F Sport na klapie bagażnika
- Trójprojektorowe przednie reflektory LED L-Shape z systemem AHS i kierunkowskazami
przednimi LED

Wewnątrz
- 3-ramienna, skórzana kierownica F Sport z perforowanym wykończeniem
- Elektryczna regulacja foteli przednich (16 kierunków dla fotela kierowcy +10 kierunków dla fotela pasażera ) z podparciem lędźwiowym (4 kierunki dla fotela kierowcy + 2 kierunków dla fotela pasażera) fotel kierowcy z pamięcią ustawień
- Fotel kierowcy z możliwością elektrycznego wydłużenia siedziska
- System inteligentny kluczyk: otwieranie i uruchamianie pojazdu bez użycia klucza
- Elektrycznie otwierana i zamykana klapa bagażnika
- Podgrzewane fotele przednie
- Wentylowane fotele przednie
- Tapicerka ze skóry naturalnej
- Drewniane elementy wykończenia wnętrza
- Pakiet stylizacyjny F Sport (aluminiowe, perforowane nakładki pedałów, metaliczne wstawki,
emblematy wersji)
- Sportowa skórzana gałka dźwigni zmiany biegów F Sport
- Nakładki progowe z aluminium, dedykowane dla wersji F Sport
- Roleta tylnej szyby rozkładana elektrycznie
- Rolety szyb bocznych w drzwiach tylnych
-

Bezpieczeństwo i prowadzenie
- Układ korekcji sztywności zawieszenia (AVS)
- Selektor trybów jazdy: 4 tryby (Eco, Normal, Sport S, Sport S+)
- Aktywny tempomat działający przy wszystkich prędkościach (all-speed ACC)
- Czujniki parkowania (8 sztuk)
- System ochrony przedzderzeniowej (PCS)
- Asystent utrzymywania pasa ruchu (LKA)
- System rozpoznawania znaków drogowych (TSR)
- System wykrywający i ostrzegający o zmęczeniu kierowcy (Sway)
- System adaptacyjnych świateł drogowych z możliwością selektywnego wyłączenia części
wiązki światła (AHS)

Elektronika i bajery
- Wyświetlacz multimedialny 12,3” z nawigacją satelitarną Lexus Premium Navigation

Kilometrówka

Ile przejechaliśmy?4821 km

Tagi: , , , , , , , , , , , , ,

4 Responses to Lexus GS 450h F Sport – test

  1. Addam44 pisze:

    Podajecie moc sumaryczna 345km ale moment obrotowy tylko silnika spalinowego.Faktyczny sumaryczny moment obrotowy tego auta to grubo ponad 500nm,Ale ile?

    • Marcin Pakulski pisze:

      Oficjalnie jest to właśnie około 350 niutonometrów dla całego układu.

      • Addam44 pisze:

        Silnik elektryczny daje 275nm od zera czyli maxymalny moment obrotowy to 275+350 silnika spalinowego tj.625?Tak to nalezy chyba rozumiec.

        • Marcin Pakulski pisze:

          Silnik elektryczny daje moment obrotowy od zera (działając dobrze głównie przy ruszaniu), natomiast spalina musi się wkręcić. Dlatego krzywe momentów się właściwie kompensują, przez co jest mniej więcej równym moment obrotowy w okolicach 320-330 niutków na całej skali.

          Tyle że są to informacje mało oficjalne, hybrydy Lexusa są niesamowicie trudne do hamowania na jakichkolwiek rolkach, więc nie da się w jakikolwiek powtarzalny sposób zmierzyć ile tam siedzi pod maską dokładnie.

Jeżeli chcesz posiedzieć na naszej stronie, niestety musisz zaakceptować nasze ciastka... Więcej info

Prawa EU wymagają od nas poproszenia żebyście akceptowali nasze ciastka... nie chcemy wam oddawać naszych ciastek, bo je bardzo lubimy. I są bardzo smaczne. Ale jak was nie poprosimy o ich akceptację, to jakiś student prawa znajdzie naszą stronę i potem nas wydoi na hajs za brak tej informacji...

Zamknij